ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | XXXI |
Скликання: | VII |
Вид: | За основу і в цілому |
Номер: | 31/16 |
Дата реєстрації: | 31.01.2020 |
Проголосовано: | 28.02.2020 12:48:02 |
Автор: | Пасенковський О.С. |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
23
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
4
- Відсутні
7
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 31/16
КОВЕЛЬСЬКА РАЙОННА РАДА
ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПРОЄКТ
РІШЕННЯ
від 28 лютого 2020 року №31/
м. Ковель
Про підтримку другої спільної заяви
міських, селищних, сільських голів, голів
об’єднаних територіальних громад та
експертів з питань децентралізації влади і
місцевого самоврядування.
Керуючись статтею 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада
вирішила:
1. Підтримати другу спільну заяву міських, селищних, сільських голів, голів об’єднаних територіальних громад та експертів з питань децентралізації влади і місцевого самоврядування.
2. Доручити голові районної ради Броїлу А.П.надіслати відповідне звернення про приєднання до підписантів вищевказаної заяви.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, забезпечення законності і правопорядку, захисту прав людини, адміністративно – територіальної реформи.
Голова районної ради А. Броїло
Пасенковський 51461
Друга спільна заява
міських, селищних, сільських голів, голів об’єднаних територіальних громад та експертів з питань децентралізації влади і місцевого самоврядування
Ми, підписанти першої спільної заяви, представляючи органи місцевого самоврядування та організації, що працюють у сфері децентралізації та місцевого розвитку, а також незалежні експерти, маючи на меті привернути увагу Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, послів країн Великої сімки в Україні, представництва ЄС в Україні, Спеціального представника уряду Німеччини з питань децентралізації та усіх членів Міжнародної донорської ради з питань реформи децентралізації в Україні, яка протягом останніх п'яти років надала надзвичайно велику підтримку для цієї ключової для нашої країни реформи, а також широкої громадськості до загроз для місцевого самоврядування і демократії в цілому, які містяться в проекті Закону «Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)» #2598, внесеному 13 грудня 2019 року Президентом України як першочерговий, висловлюємо вдячність Представництву Європейського Союзу в Україні, а також Посольствам Канади та Німеччини за заклик до широкого публічного обговорення проекту змін до Конституції України із залученням до цього процесу всіх зацікавлених сторін, в тому числі профільних Асоціацій місцевого самоврядування та незалежних експертів, беручи до відома той факт, що Офіс Президента врахував частину зауважень, на яких ми наголошували в аналітичній довідці, яка була додатком до спільної заяви, що випливає з доопрацьованого законопроекту «Про внесення змін до Конституції України (щодо децентралізації влади)», який з'явився на сайті Верховної Ради України 27 грудня 2019 року, вимушені вчергове звертатись до центральних органів виконавчої влади, Офісу Президента України, особисто до Володимира Зеленського й до наших західних партнерів з публічною заявою, оскільки ключова вимога попередньої спільної заяви щодо необхідності публічного обговорення проекту змін до Конституції України зі спільним напрацюванням виваженої редакції законопроекту, що було би нормальною практикою в демократичній країні, не зважаючи на велику кількість підписантів спільної заяви, не зважаючи на окремі заклики Асоціацій місцевого самоврядування до спільного доопрацювання проекту змін, не зважаючи на аналогічні заклики представництва Європейської Комісії в Україні, Євродепутатів, Спецпредставника уряду Німеччини, а також Посольств Німеччини та Канади в Україні, була проігнорована.
Ми глибоко стурбовані тим, що оновлений текст змін до Конституції України невідомого авторства, як і початковий проект, який був внесений від імені Президента 13 грудня 2019 року, попри часткове виправлення недоліків, на яких ми наголошували в нашій попередній спільній заяві, зазнав лише технічно-формальних коректив, щоб уникнути можливого негативного висновку Конституційним Судом України, і продовжує містити ряд загрозливих формулювань, які створюють можливості для демонтажу автономії місцевого самоврядування.
Інститут «префектів», запропонований у поданому вигляді, є в руках Президента і його офісу інструментом політичного тиску на місцеве самоврядування. Він втручатиметься у виконання органами місцевого самоврядування (далі - ОМС) як делегованих так і власних повноважень, а також всупереч ратифікованої Україною Європейської хартії місцевого самоврядування зупинятиме акти ОМС. Все це веде до передумов, які будуть загрозою для демократії, заміщуючи значущий вплив громади на процес ухвалення місцевих рішень впливом представника, якого призначає Президент України.
Текст змін до Конституції також зменшує фінансові гарантії місцевого самоврядування. Скасовуючи обов’язок держави у повному обсязі фінансувати делеговані нею повноваження (освіта, охорона здоров’я, соціальний захист, культура, спорт) новий склад парламенту, з подачі Офісу Президента, ризикує обнулити здобутки бюджетної децентралізації та фактично може «відібрати» бюджети розвитку міських, селищних й сільських громад. Тим самим ліквідовуючи можливість для покращення благоустрою в містах, унеможливлюючи подальше підвищення якості послуг для мешканців громад та катастрофічно зменшуючи потенціал для процвітання.
Зміни також передбачають зменшення повноважень голів громад, тим самим порушуючи внутрішню систему стримування та противаг між різними представницькими органами на рівні місцевого самоврядування. А також, передбачають появу окружного рівня місцевого самоврядування, куди мають входити всі громади. Ця норма через відсутність переліку власних повноважень місцевого самоврядування базового рівня в Конституції України закладає можливість зменшення повноважень базового рівня місцевого самоврядування на рівні норм ЗУ «Про місцеве самоврядування» та інших нормативних актів Верховної ради України, для яких достатньо 226 голосів, а також закладає майбутній конфлікт між окружними радами та радами міст та менших об’єднаних територіальних громад. Що фактично нівелює головну мету децентралізації – забезпечити повсюдність спроможного базового рівня місцевого самоврядування в Україні, аби кожен громадянин, незалежно від місця свого проживання, міг отримати в себе на місці однаково якісні публічні послуги і мати однаково якісні умови проживання.
Оскільки ми, на жаль, не отримали жодної офіційної реакції на нашу першу спільну заяву та у зв’язку із значущими загрозами, які містить навіть доопрацьований проект змін до Конституції України, змушені вчергове робити спільну заяву з категоричним закликом не голосувати за цей законопроект.
Якщо Президент України Володимир Зеленський не відкличе для спільного доопрацювання проект змін до Конституції України, закликаємо народних депутатів України всіх депутатських фракцій та груп голосувати проти запропонованого законопроекту.
Місцеве самоврядування – це колиска демократії у всіх демократичних суспільствах! Ми не маємо права піти по шляху його руйнування!