ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | XXVIII |
Скликання: | VII |
Вид: | За основу і в цілому |
Номер: | 14 |
Дата реєстрації: | 24.10.2019 |
Проголосовано: | 22.11.2019 13:17:49 |
Автор: | Георгій Корнієвський |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
20
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
2
- Відсутні
12
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 14
КОВЕЛЬСЬКА РАЙОННА РАДА
ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПРОЄКТ
РІШЕННЯ
від 22 листопада 2019 року №28/
м. Ковель
Про прийняття прав засновника та затвердження
нової редакції Положення про центр надання
соціальних послуг Ковельської районної ради
Відповідно до статей 43, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 24 Господарського кодексу України, Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», рішення районної ради від 11 грудня 2008 року № 24/10 «Про управління об’єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ району», розпорядження голови районної державної адміністрації «Про передачу прав засновника юридичних осіб бюджетних закладів Ковельського району Ковельській районній раді» з метою приведення у відповідність установчих документів юридичних осіб бюджетних установ та закладів Ковельського району, районна рада
вирішила:
1. Прийняти від Ковельської районної державної адміністрації права засновника Центру надання соціальних послуг Ковельської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 26121155, місцезнаходження: 45000, Україна, Волинська область, місто Ковель, вул. Незалежності, 73).
2. Затвердити Положення про Центр надання соціальних послуг Ковельської районної ради у новій редакції (додається).
3. Керівнику Центру надання соціальних послуг Ковельської районної державної адміністрації забезпечити здійснення заходів пов’язаних із зміною засновників закладу відповідно до вимог чинного законодавства.
4. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань бюджету, фінансів, контролю за використанням майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ району.
Голова районної ради Андрій БРОЇЛО
Георгій Корнієвський 51461
ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор департаменту Рішення районної
соціального захисту ради
населення Волинської області 22.11.2019 року №28/
державної адміністрації
____________ О. Гобод
____________ 2019 року
Положення
Комунальна установа центр надання соціальних
послуг Ковельської районної ради
Волинської області
1. Загальна частина. Організаційно-правові засади
1.1. Комунальна установа центр надання соціальних послуг Ковельської районної ради Волинської області (далі - Центр) є комунальною установою, рішення щодо утворення, ліквідації або реорганізації якої приймає Ковельська районна рада Волинської області (далі – Засновник).
Центр утворюється для надання соціальних послуг громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги.
Повна назва - Комунальна установа центр надання соціальних послуг Ковельської районної ради Волинської області. Юридична адреса: 45000, Волинська обл., м. Ковель, вул. Незалежності, 73
1.2. Центр у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, наказами Мінсоцполітики, актами структурного підрозділу з питань соціального захисту населення Волинської обласної держадміністрації, рішеннями Ковельської районної ради Волинської області, а також даним Положенням.
1.3. Основною метою діяльності Центру є сприяння у розв’язанні проблемних питань і надання соціальних послуг громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, які проживають на території Ковельського району на законних підставах, та які перебувають у складних життєвих обставинах й потребують сторонньої допомоги.
1.4. Основними принципами діяльності Центру є законність, додержання і захист прав людини, системність, комплексність, адресність та індивідуальний підхід, доступність та відкритість, добровільність вибору отримання чи відмови від надання соціальних послуг, конфіденційність, відповідальність за дотримання етичних та правових норм під час надання послуг, дотримання державних стандартів соціальних послуг, соціальна справедливість, максимальна ефективність використання бюджетних коштів.
1.5. Методичне забезпечення діяльності Центру здійснює Міністерство соціальної політики України, координацію та контроль за забезпеченням його діяльності – департамент соціального захисту населення Волинської обласної державної адміністрації, організаційно – методичне забезпечення та контроль за додержанням законодавства про надання соціальних послуг – управління соціального захисту населення Ковельської районної державної адміністрації.
1.6. Для забезпечення реалізації соціальної політики щодо надання соціальних послуг Центр взаємодіє зі структурними підрозділами Ковельської районної державної адміністрації, підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності.
1.7. Центр є юридичною особою, яка має печатку, штамп, рахунок у державному казначействі, в установі банку і є неприбутковою установою.
1.8. Положення про Центр, його структура затверджується рішенням Засновника.
Кошторис, штатний розпис Центру затверджує головний розпорядник коштів.
1.9. Центр утримується за рахунок коштів, які відповідно до Бюджетного кодексу України виділяються з місцевих бюджетів на соціальний захист населення та соціальне забезпечення, інших надходжень, у тому числі від діяльності його структурних підрозділів, від надання платних соціальних послуг, а також благодійних коштів громадян, підприємств, установ та організацій.
1.10. Для надання соціальних послуг Центр має право залучати на договірних засадах інші підприємства, установи, організації та фізичних осіб, зокрема, волонтерів.
1.11. Центр має право в установленому порядку отримувати гуманітарну та благодійну допомогу, в тому числі із-за кордону, яка використовується для надання допомоги громадянам та поліпшення матеріально-технічної бази Центру.
1.12. Перевірка роботи та контроль за організацією діяльності, пов'язаної із наданням соціальних послуг, структурних підрозділів Центру, ревізія його фінансово-господарської діяльності проводяться відповідно до законодавства України.
2. Завдання та права Центру
2.1. Основними завданнями Центру є:
- оцінка потреб населення у соціальних послугах;
- виявлення громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах, визначення (оцінювання) їх індивідуальних потреб у наданні соціальних послуг;
- забезпечення якісного надання соціальних послуг;
- установлення зв'язків з підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності, фізичними особами, родичами громадян, які перебувають у складних життєвих обставинах, з метою сприяння в наданні соціальних послуг;
- проведення соціально-профілактичної роботи, спрямованої на запобігання потраплянню в складні життєві обставини сімей, дітей та молоді;
- виявлення сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги;
- здійснення соціального супроводу сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги, надання їм соціальних послуг за результатами проведеної оцінки потреб у таких послугах;
2.2. Для забезпечення виконання основних завдань Центр має право:
- вносити на розгляд органу управління пропозиції щодо вдосконалення надання соціальних послуг особам, сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах;
- подавати пропозиції до проектів відповідних бюджетів з питань, що належать до його компетенції;
- укладати в установленому порядку договори з підприємствами, установами та організаціями (в тому числі іноземними) щодо проведення робіт, спрямованих на виконання покладених на нього завдань;
- залучати фахівців інших закладів, установ та організацій різних форм власності для надання соціальних послуг особам, сім’ям, які перебувають у складних життєвих обставинах;
- запитувати та одержувати від державних органів, органів місцевого самоврядування, громадських об'єднань, підприємств, установ, організацій необхідну інформацію, документи і матеріали;
- вживати заходів для забезпечення захисту прав, свобод і законних інтересів осіб, сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах;
- здійснювати посередництво у представництві інтересів осіб, сімей та порушувати клопотання про притягнення до відповідальності посадових осіб, винних у порушенні вимог законодавства з питань надання соціальних послуг та проведення соціальної роботи.
3. Директор Центру
3.1. Центр очолює директор, який призначається на посаду та звільняється з посади Засновником.
3.2. Посаду Директора може займати особа, яка має вищу освіту (магістр, спеціаліст) і стаж роботи на керівній посаді не менше 3 років.
3.3. Директор:
- здійснює загальне керівництво та організовує роботу Центру, несе персональну відповідальність за виконання покладених на Центр завдань, забезпечує проведення моніторингу та оцінку якості соціальних послуг, визначає ступінь відповідальності працівників;
- затверджує посадові обов'язки керівників структурних підрозділів та інших працівників Центру;
- координує діяльність структурних підрозділів Центру;
- подає органу, що утворив Центр, пропозиції щодо штатного розпису, кошторису витрат Центру;
- укладає договори, діє від імені Центру і представляє його інтереси;
- розпоряджається коштами Центру в межах затвердженого кошторису витрат та відповідно до їх цільового призначення, в тому числі на оплату праці;
- проведення щорічного профілактичного медичного огляду соціальних робітників, які безпосередньо надають соціальні послуги;
- придбання для соціальних робітників спецодягу, взуття, велосипедів, проїзних квитків (або грошової компенсації за їх придбання);
- підвищення кваліфікації осіб, які надають соціальні послуги.
- призначає в установленому порядку на посаду і звільняє з посади працівників Центру;
- видає у межах своєї компетенції накази організаційно-розпорядчого характеру, організовує і контролює їх виконання;
- затверджує положення про структурні підрозділи Центру;
- представляє Центр у відносинах з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями.
- узагальнює на місцевому рівні статистичні дані та готує інформаційно-аналітичні матеріали стосовно наданих соціальних послуг та проведеної соціальної роботи;
- забезпечує захист персональних даних осіб, сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”.
4. Організація роботи центру, умови надання соціальних послуг
4.1. Надання соціальних послуг здійснюється структурними підрозділами Центру:
- відділенням соціальної допомоги вдома;
- відділом соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
4.2. Надання соціальних послуг у Центрі здійснюється згідно з планами роботи на рік, піврічними планами діяльності його структурних підрозділів.
4.3. Надання соціальних послуг підрозділами Центру може здійснюватися за місцем проживання, в закладі, на разовій, періодичній, тимчасовій (до 6 місяців), постійній основі або терміново.
4.4. Тривалість, місце та періодичність, умови та обсяг надання соціальних послуг особі, сім’ї в Центрі залежать від встановлених індивідуальних потреб та конкретних умов, що сприяють реабілітації, реінтеграції та соціальній адаптації цієї особи, сім’ї.
4.5. Надання соціальних послуг особі, сім’ї здійснюється працівниками відповідних структурних підрозділів Центру. Працівники забезпечують надання соціальних послуг згідно встановлених стандартів та нормативів соціальної послуги.
У відділеннях можуть надаватись як одиничні соціальні послуги, так і комплекс соціальних послуг безоплатно або за плату.
4.6. На надання соцільних послуг в Центрі мають право:
- громадяни похилого віку, особи з інвалідністю, хворі (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги, визнані такими в порядку, затвердженому МОЗ;
- громадяни, які перебувають у складній життєвій ситуації у зв'язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, стихійним лихом, катастрофою (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей з інвалідністю, осіб похилого віку та з інвалідністю);
- діти;
- бездомні особи;
- молодих особи та діти, які вчинили злочини та відбувають покарання, що не пов’язані з позбавленням волі;
- особи, постраждалі від насильства;
- особи, постраждалі від торгівлі людьми;
- біженці;
- сім’ї та молодь, які перебувають в складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги.
4.7. Надання соціальних послуг здійснюється на підставі поданої письмової заяви управлінню соціального захисту населення Ковельської районної державної адміністрації особи, яка перебуває у складних життєвих обставинах, або її законного представника, чи повідомлення.
Для організації надання соціальних послуг у Центрі вивчаються індивідуальні потреби сім’ї, особи, яка перебуває у складних життєвих обставинах, та спільно з сім’єю, особою розробляється індивідуальний план роботи з нею.
4.8. При прийнятті рішення про надання соціальних послуг та визначенні їх обсягу або відмову у наданні певних соціальних послуг особа, її опікун/піклувальник, законний представник, сім’я повідомляється письмово.
4.9. У разі необхідності надання невідкладної допомоги особі, сім’ї, яка перебуває у складних життєвих обставинах, Центр приймає рішення про можливість організації та надання соціальних послуг протягом 3-х робочих днів.
4.10. Центр може відмовити особі, сім’ї у наданні соціальних послуг у разі, якщо за наявних ресурсів не в змозі задовольнити визначених потреб у соціальних послугах.
У разі неможливості надання сім’ї, особі, яка перебуває у складних життєвих обставинах, відповідної соціальної послуги Центр сприяє у наданні таким сім’ям та особам соціальних послуг чи різних видів допомоги іншими закладами, установами та організаціями (різних форм власності та господарювання).
У разі відмови у наданні соціальних послуг особа, сім’я інформується про відмову письмово протягом 5 робочих днів (якщо не потрібен медичний висновок) з дня подання нею заяви із зазначенням причин відмови та рекомендаціями щодо можливих шляхів вирішення її проблемних питань.
4.11. У разі коли особа, яка потребує надання соціальних послуг, за віком або за станом здоров'я неспроможна самостійно прийняти рішення про необхідність їх надання, таке рішення може прийняти її законний представник.
4.12. У разі прийняття рішення про надання соціальних послуг особі, сім’ї, з ним/ними або опікуном/піклувальником, законним представником укладається договір про надання соціальних послуг і видається відповідний наказ.
Умови надання та припинення послуг, права та обов'язки сторін зазначаються у договорі, що укладається між Центром та сім’єю, особою, яка потребує соціальних послуг, за винятком послуг, що надаються на разовій основі, зокрема, консультаційних. Зміст, обсяг та періодичність надання соціальних послуг зазначаються у індивідуальному плані надання послуг, примірник якого у якості додатка є невід’ємною частиною договору.
4.13. На кожного громадянина, який отримує соціальні послуги у Центрі ведеться особова справа.
Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про надання соціальних послуг та оформлення особової справи, визначається окремо з огляду на те, яких соціальних послуг потребує особа, сім’я, яка знаходиться у складних життєвих обставинах, та у яких структурних підрозділах передбачається їх надання.
4.14. Типові форми заяви, повідомлення, медичного висновку, карти визначення індивідуальних потреб отримувача у наданні соціальних послуг, акта оцінки потреб сім'ї (особи), дітей та їх сімей, індивідуального плану надання соціальної послуги догляду вдома, договору про надання соціальних послуг, журналу обліку громадян, яких обслуговує Центр, затверджує Мінсоцполітики в установленому порядку.
4.15. Надання структурними підрозділами Центру соціальних послуг внутрішньо переміщеним особам здійснюється невідкладно. Особова справа формується на підставі документа, що посвідчує особу, та довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
4.16. Надання соціальних послуг у Центрі припиняється за письмовим повідомленням особи, яка перебуває у складних життєвих обставинах або її законних представників у разі:
- поліпшення стану здоров'я, виходу із складних життєвих обставин, у результаті чого втрачається потреба у наданні соціальних послуг;
- направлення особи до стаціонарного відділення, будинку-інтернату для громадян похилого віку, пансіонату, психоневрологічного інтернату, будинку для ветеранів та інших закладів постійного проживання;
- зміни місця проживання особи, сім’ї, яка перебуває у складних життєвих обставинах;
- поліпшення матеріально-побутових умов;
- грубого, принизливого ставлення особи, яка перебуває у складних життєвих обставинах до соціальних робітників та інших працівників Центру;
- порушення громадського порядку (сварки, бійки тощо);
- систематичного перебування в стані алкогольного, наркотичного сп'яніння;
- виявлення в отримувача, якого безоплатно обслуговує центр, працездатних рідних, батьків, дітей, чоловіка, дружини або інших осіб, які відповідно до законодавства повинні забезпечити йому догляд і допомогу;
- виявлення в отримувача медичних протипоказань для надання соціальних послуг Центром;
- надання отримувачеві соціальних послуг фізичною особою, якій призначено щомісячну компенсаційну виплату, допомогу на догляд в установленому законодавством порядку;
- надання отримувачем соціальних послуг іншій особі та отримання ним щомісячної компенсаційної виплати, допомоги на догляд в установленому законодавством порядку;
- відмови отримувача або його законного представника від отримання соціальних послуг;
- несвоєчасне внесення плати за отримані послуги протягом одного місяця після пред’явлення суб’єктом рахунка (в разі надання соціальних послуг за плату);
- невиконання отримувачем без поважних причин вимог щодо отримання соціальної послуги з догляду вдома після письмового попередження про припинення чи обмеження її надання або після обмеження надання такої послуги;
- припинення діяльності Центру;
- смерті отримувача (на підставі доповідної записки соціального робітника та копії свідоцтва про смерть);
- укладення нового договору про надання соціальних послуг;
- наявність в отримувача договору довічного утримання (догляду).
4.17. Про припинення надання соціальних послуг особі, сім’ї видається наказ.
4.18. Працівники Центру, які здійснюють надання соціальних послуг, зобов’язані сумлінно ставитись до виконання своїх обов’язків, поважати гідність громадян, не допускати негуманних і дискримінаційних дій щодо громадян, яких вони обслуговують, зберігати в таємниці інформацію, отриману під час виконання своїх службових обов’язків, а також інформацію, що може бути використана проти зазначених громадян.
5. Діяльність відділення соціальної допомоги вдома
5.1. Відділення соціальної допомоги вдома Центру утворюється для надання соціальних послуг за місцем проживання/перебування не менш як 80 одиноким громадянам, які не здатні до самообслуговування у зв’язку з частковою втратою рухової активності (мають III, IV, V групи рухової активності) та потребують сторонньої допомоги, надання соціальних послуг в домашніх умовах згідно з медичним висновком, а саме:
- похилого віку;
- особи з інваліднісю (які досягли 18-річного віку), крім осіб з інвалідністю унаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання, які отримують соціальну допомогу на постійний сторонній догляд, побутове та спеціальне медичне обслуговування відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності";
- хворих (з числа одиноких осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці).
Відділення не здійснює надання соціальних послуг громадянам, які потребують цілодобового стороннього догляду.
5.2. Право на позачергове надання соціальних послуг відділенням соціальної допомоги вдома мають одинокі ветерани війни, особи, на яких поширюється дія Закону України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту", жертви нацистських переслідувань, особи, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і віднесені до 1, 2 і 3 категорії, особи, депортовані за національною ознакою.
5.3. Відділення соціальної допомоги вдома надає відповідно до державних стандартів соціальних послуг таку послугу, як догляд вдома.
Соціальні послуги понад обсяги, визначені державними стандартами, надаються за плату.
Обмеження чи відмова в отриманні одних соціальних послуг не може бути підставою для обмеження чи відмови в інших соціальних послугах.
5.4. Відділення соціальної допомоги вдома може здійснювати обслуговування громадян похилого віку, осіб з інвалідністю, хворих (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування, але мають рідних, що повинні забезпечити їм догляд і допомогу. Обслуговування таких громадян здійснюється за плату відповідно до тарифів на платні соціальні послуги або з установленням диференційованої плати.
Тарифи на платні соціальні послуги встановлюються відповідно до законодавства і затверджуються директором Центру.
Кошти, що надходять від надання платних соціальних послуг, використовуються в установленому законодавством порядку.
5.5. Засновник може приймати, як виняток, розпорядження про звільнення від плати за надання соціальних послуг відділенням соціальної допомоги вдома громадян, які мають рідних, що повинні забезпечити їм догляд і допомогу в разі, коли такі рідні залежні від психоактивних речовин, алкоголю, перебувають у місцях позбавлення волі тощо. Для цього Засновник самостійно, або через утворену нею комісію приймає рішення про звільнення громадян, що мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу, від зазначеної плати.
5.6. Відділення соціальної допомоги вдома очолює завідувач, який призначається на посаду і звільняється з посади директором Центру.
Завідувач відділення повинен мати вищу освіту і стаж роботи у сфері соціального захисту населення не менш як три роки.
5.7. Кількість громадян, яких повинен обслуговувати соціальний робітник, обсяг його роботи визначає завідувач відділення соціальної допомоги вдома з урахуванням стану здоров'я громадянина, який обслуговується, його віку, рівня рухової активності, здатності до самообслуговування, місця та умов проживання, наявності транспортного сполучення, інших факторів, що можуть вплинути на якість надання соціальних послуг (один соціальний робітник обслуговує шістьох громадян у сільській місцевості, інших місцевостях, що не мають транспортного сполучення, у приватному або державному секторі без комунальних зручностей і десять громадян у селищі міського типу з комунальними зручностями; один соціальний робітник обслуговує двох непрацездатних громадян, яким установлена V група рухової активності).
5.8. На підставі даних карти визначення індивідуальних потреб отримувача соціальної послуги та медичного висновку складається індивідуальний план надання соціальної послуги, після чого між громадянином і Центром укладається договір, в якому зазначаються зміст та обсяг послуги, порядок оплати, обумовлюються періодичність, строки надання соціальної послуги відділенням соціальної допомоги вдома, інші умови.
5.9. Відділення соціальної допомоги вдома згідно з умовами договору, затвердженим графіком роботи та індивідуальним планом надання соціальної послуги з догляду вдома надає соціальну послугу з догляду вдома постійно (III група рухової активності - два рази на тиждень, IV - три рази, V - п’ять разів), періодично (два рази на місяць), тимчасово (визначений у договорі період), організовує надання передбачених договором послуг, контролює їх якість, визначає додаткові потреби, вживає заходів до їх задоволення.
5.10. Для надання соціальних послуг громадяни подають письмову заяву до управління соціального захисту населення Ковельської районної державної адміністрації, яке в триденний строк після її надходження надсилає необхідні запити:
- до закладу охорони здоров'я за місцем проживання громадянина – для одержання медичного висновку про здатність особи до самообслуговування та потребу в постійній сторонній допомозі;
- до виконавчого органу сільської ради за місцем реєстрації громадянина – для отримання довідки про склад сім'ї або про зареєстрованих у житловому приміщенні/ будинку осіб;
- до територіального органу Державної фіскальної служби – для отримання довідки про доходи громадянина (у разі потреби).
- до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
5.11. Після надходження зазначених документів Центр протягом строку, визначеного у державних стандартах соціальних послуг, встановлює групу рухової активності, визначає зміст соціальних послуг, уточнює обсяг, складає індивідуальний план, видає наказ та укладає з отримувачем соціальної послуги договір про надання таких послуг.
5.12. На кожного громадянина, якого обслуговує відділення соціальної допомоги вдома, ведеться особова справа, в якій міститься:
- письмова заява громадянина;
- медичний висновок про нездатність до самообслуговування, потребу в постійній сторонній допомозі та догляді в домашніх умовах;
- карта визначення індивідуальних потреб отримувача соціальних послуг.
- один примірник договору, укладеного громадянином і Центром про надання соціальних послуг;
- довідка про склад сім'ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб;
- інформація з Державного реєстру прав;
- копія довідки про встановлення групи інвалідності (за наявності);
- копія рішення Засновника, або утвореної нею комісії, про звільнення від плати громадян похилого віку, осіб з інвалідністю (які досягли 18-річного віку), хворих (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування, але мають рідних, що повинні забезпечити їм догляд і допомогу (за наявності);
- копія наказу про здійснення (припинення) надання соціальних послуг;
- довідки про доходи членів сімї або довідка про доходи за останні шість місяців, що передують місяцю звернення за встановленням диференційованої плати за надання соціальних послуг;
- індивідуальний план надання соціальної послуги;
- копія довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб).
5.13. Документи, що містяться в особовій справі громадянина, поновлюються відділенням щороку шляхом надіслання запитів до відповідних установ.
5.14. Медичними протипоказаннями для надання соціальних послуг громадян є наявність у них інфекційних захворювань, залежності від психоактивних речовин, алкоголю, психічних захворювань, що потребують перебування на спеціальному диспансерному обліку.
У разі виявлення у громадянина зазначених протипоказань працівники Центру зобов’язані надати йому інформацію про можливі шляхи отримання необхідного йому надання соціальних послуг в інших установах.
5.15. Відділення забезпечує захист персональних даних осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах, відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”.
5.16 Працівники Центру, які здійснюють надання соціальних послуг, зобов’язані сумлінно ставитись до виконання своїх обов’язків, поважати гідність громадян, не допускати негуманних і дискримінаційних дій щодо громадян, яких вони обслуговують, зберігати в таємниці інформацію, отриману під час виконання своїх службових обов’язків, а також інформацію, що може бути використана проти зазначених громадян.
6. Діяльність відділу соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді.
6.1. Відділ соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді Центру утворюється для проведення соціальної роботи із сім’ями, дітьми, молоддю, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги.
6.2. Відділ надає послуги на безоплатній основі.
6.3. Відділ відповідно до покладених на нього завдань:
6.3.1. Здійснює виявлення та веде облік:
- сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах;
- осіб з числа випускників інтернатних закладів;
- дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа;
- прийомних сімей, дитячих будинків сімейного типу, сімей опікунів, піклувальників;
- молодих осіб та дітей, які вчинили злочини та відбувають покарання, що не пов’язані з позбавленням волі;
- осіб, які зазнали насильства, постраждали від торгівлі людьми;
6.3.2. Проводить оцінку потреб сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги, у тому числі сімей учасників антитерористичної операції та внутрішньо переміщених осіб, визначає соціальні послуги та методи соціальної роботи, забезпечує психологічну підтримку.
6.3.3. Здійснює заходи щодо контролю у межах повноважень за цільовим використанням державної допомоги при народженні дитини.
6.3.4. Здійснює заходи щодо соціальної адаптації дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа з метою підготовки до самостійного життя, організації здійснення наставництва.
6.3.5. Здійснює заходи щодо соціального супроводження прийомних сімей і дитячих будинків сімейного типу, а також соціального супроводу дітей, які перебувають під опікою, піклуванням.
6.3.6. Надає сім'ям, дітям та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги, в тому числі сім'ям учасників антитерористичної операції та внутрішньо переміщеним особам, соціальні послуги з:
- соціального супроводу;
- консультування;
- соціальної профілактики;
6.3.7. За результатами оцінки потреб надає послуги з:
- соціальної адаптації;
- соціального супроводу сімей, в яких виховуються діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування;
- соціальної інтеграції та реінтеграції;
- кризового та екстреного втручання;
- представництва інтересів;
- посередництва (медіації).
6.3.8. Забезпечує соціальний патронаж молодих осіб, які відбули покарання у вигляді обмеження або позбавлення волі на певний строк, а також звільнених від подальшого відбування зазначених видів покарань на підставах, передбачених законом, за повідомленням установ виконання покарань.
6.3.9. Забезпечує надання необхідних соціальних послуг особам, які зазнали насильства, постраждали від торгівлі людьми.
6.3.10. Інформує сім’ї, дітей та молодь про можливість отримання інших видів соціальної допомоги і послуг, які надаються відповідно до законодавства.
6.3.11. Здійснює підготовку відповідної угоди на соціальний супровід сім'ї та формування плану соціального супроводу.
6.3.12. Залучає працівників установ і закладів освіти, охорони здоров'я культури, Національної поліції, громадських та благодійних організацій для надання необхідної допомоги особам, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги.
6.3.13. Надання консультацій з питань психічного здоров’я та поліпшення взаємин з оточуючим соціальним середовищем учасників антитерористичної операції та їх сімей, внутрішньо переміщених осіб.
6.3.14. Відділ соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді очолює начальник, який призначається на посаду і звільняється з посади директором Центру.
Начальник відділу повинен мати вищу освіту і стаж роботи у сфері соціального захисту населення не менш як три роки.
6.3.15. Узагальнює статистичні дані та готує інформаційно-аналітичні матеріали стосовно проведеної соціальної роботи.
6.3.16. Забезпечує захист персональних даних сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах, відповідно до Закону України “Про захист персональних даних”.
7. Припинення діяльності Центру
7.1. Реорганізація або ліквідація Центру здійснюється за рішенням Засновника.
7.2. Ліквідація Центру здійснюється ліквідаційною комісією, яка утворюється Засновником. Порядок і строки проведення ліквідації визначаються уповноваженим органом, який прийняв рішення про ліквідацію, згідно з чинним законодавством України.
7.3. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять всі повноваження по управлінню Центром.
7.4. У разі реорганізації Центру права і обов’язки переходять правонаступникам.
7.5. При реорганізації і ліквідації Центру працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства України.
7.6. Центр втрачає право юридичної особи і визначається таким, що припинив існування, з моменту виключення його з державного реєстру.
8. Заключні положення
Це Положення набирає чинності з моменту його державної реєстрації відповідно до чинного законодавства України. Зміни та доповнення до Положення вносяться в порядку, визначеному чинним законодавством України, та іншими нормативно-правовими актами.