ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | XXV |
Скликання: | VII |
Вид: | За основу і в цілому |
Номер: | 25/9.2 |
Дата реєстрації: | 30.05.2019 |
Проголосовано: | 27.06.2019 12:34:25 |
Автор: | Броїло А.П |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
25
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
0
- Відсутні
9
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 25/9.2
КОВЕЛЬСЬКА РАЙОННА РАДА
ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПРОЄКТ
РІШЕННЯ
від 27 червня 2019 року №25/
м. Ковель
Про підтримку звернення Асоціації міст України до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України
Керуючись статтею 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», районна рада вирішила:
1. Підтримати звернення Асоціації міст України до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України (текст звернення додається).
2. Виконавчому апарату районної ради спрямувати рішення та текст Звернення на адресу Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань регламенту, депутатської діяльності та етики, забезпечення законності і правопорядку, захисту прав людини, адміністративно – територіальної реформи.
Голова районної ради А. Броїло
Пасенковський 51461
Проєкт
ЗВЕРНЕННЯ
Асоціації міст України
до Президента України
до Верховної Ради України
до Кабінету Міністрів України
Ми, _____ міські, селищні, сільські голови, обговоривши стан місцевого самоврядування в Україні на Дні Діалогу з владою, висловлюємо впевненість у необхідності посилення місцевого самоврядування і територіальної організації влади для забезпечення гідного рівня життя громадян і розвитку України та звертаємося до органів державної влади щодо вирішення таких питань:
1. Закріпити в Конституції України нову модель місцевого самоврядування та територіальної організації влади, побудовану на принципах децентралізації та субсидіарності.
2. Прийняти новий закон про службу в органах місцевого самоврядування з врахуванням положень Європейської хартії місцевого самоврядування, створивши реальні умови для формування професійного, сталого, вмотивованого складу працівників органів місцевого самоврядування.
3. Прийняти закон про засади адміністративно-територіального устрою з врахуванням принципу повсюдності місцевого самоврядування.
4. Внести зміни до законів, якими зберегти з 1 січня 2020 року можливість безпосереднього представництва інтересів органів місцевого самоврядування у суді не тільки адвокатом або керівником органу місцевого самоврядування, а також іншими посадовими особами, встановивши рівні права органів місцевого самоврядування у порівняні з іншими юридичними особами.
5. Встановити частку зарахування до бюджетів місцевого самоврядування податку на доходи з фізичних осіб в обсязі не менше 75% для належного забезпечення виконання делегованих державою повноважень.
6. Перерозподілити дотацію у 2019 році на здійснення переданих з державного бюджету видатків з утримання закладів освіти та охорони здоров’я між місцевими бюджетами, спрямувавши до бюджетів об’єднаних територіальних громад та міст обласного значення не менше 65% від її загального обсягу.
7. Законодавчо встановити спрямування не менше 20% коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах безпосередньо до бюджетів міст обласного значення та об’єднаних територіальних громад.
8. Забезпечити неухильне виконання Державною фіскальною службою України підпункту 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України щодо надання органам місцевого самоврядування інформації про суми нарахованих, сплачених, надмірно сплачених податків і зборів до місцевих бюджетів на відповідних територіях; суми податкового боргу та суми списаного податкового боргу; розстрочені і відстрочені суми податкового боргу і грошових зобов’язань платників податків; суми наданих податкових пільг у розрізі платників податків.
9. Забезпечити зарахування податку на доходи фізичних осіб, який нарахований та утриманий з найманих працівників як відокремлених, так і виробничих структурних, і функціональних структурних підрозділів, філій, відділень юридичних осіб (тобто незалежно від організації структури юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців) до місцевих бюджетів за місцем здійснення діяльності таких підрозділів, що забезпечить повноту надходження зазначеного податку до місцевих бюджетів за належністю.
10. Забезпечити збереження чинних стабільних джерел надходжень місцевих бюджетів, зокрема акцизного податку з виробленого в Україні пального та акцизного податку з ввезеного на митну територію України пального.
11. Списати заборгованість місцевих бюджетів перед державним бюджетом за середньостроковими позиками, які надавались виключно на виконання делегованих
2
державою повноважень. Накопичення боргів місцевими бюджетами відбулось через прорахунки Мінфіну у плануванні розрахункових обсягів закріплених доходів органів місцевого самоврядування у 2009-2014 роках.
12. Удосконалити спільно з АМУ до 1 серпня 2019 року формулу розподілу освітньої субвенції, зокрема врахувати реальний контингент учнів; зменшити розрахункову наповнюваність класів для міських громад, які мають заклади загальної середньої освіти, розташовані в сільській місцевості; години індивідуальної форми навчання; оплату праці вихователів груп подовженого дня та закласти видатки на заміну тимчасово відсутніх працівників, пов’язану з обов’язковим проходженням підвищення кваліфікації.
13. Передбачити у 2019 році та наступні роки необхідний рівень медичної субвенції на здійснення переданих державою повноважень на лікування хворих на цукровий діабет, ниркову недостатність, безкоштовне і пільгове забезпечення медикаментами громадян, на заробітну плату медичним працівникам та утримання закладів охорони здоров’я.
14. Погасити заборгованість держави з різниці в тарифах підприємствам тепло- та водопостачання, яка суттєво збільшилася після зростання вартості енергоносіїв, запровадження роздрібного ринку електричної енергії, та не допустити виникнення такої заборгованості на майбутнє. Удосконалити механізми стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги, зокрема через забезпечення ефективної діяльності виконавчої служби та встановлення адміністративних обмежень прав боржників. Продовжити до 2020 року період реструктуризації заборгованості комунальних підприємств за спожиті енергоносії та списання нарахованих штрафних санкцій.
15. Законодавчо встановити з 2019 року та наступних років оплату з державного бюджету гарантованих державою пільг, зокрема пільг на проїзд та послуг зв'язку. Погасити у 2019-2020 роках борги за надані гарантовані державою пільги у 2015-2016 роках за рахунок коштів державного бюджету.
16. Передбачити у державному бюджеті 2019 року кошти на сплату енергопостачальним підприємствам штрафних санкцій по рішеннях суду, які виникли внаслідок несвоєчасного перерахування субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на пільги та субсидії.
17. Врегулювати питання здійснення органами місцевого самоврядування контролю за додержанням законодавства про працю, зокрема Уряду прийняти новий порядок здійснення контролю.
18. Не допустити скасування пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту при будівництві без компенсації втрат місцевих бюджетів. Повернути обов’язок сплати пайової участі для об’єктів сільськогосподарського призначення, харчової промисловості, зберігання сільськогосподарської продукції та компенсувати втрати місцевих бюджетів від його скасування у 2019 році.
19. Визначити порядок автоматичної зміни умов договору оренди землі в частині розміру орендної плати за землю у разі зміни системи оподаткування або зміни нормативної грошової оцінки земель населеного пункту, ставок орендної плати.
20. Внести зміни до Податкового кодексу України, якими забезпечити індексацію нормативної грошової оцінки землі та майна відповідно до індексу споживчих цін за відповідний рік; скасувати пільгу по платі за землю для платників єдиного податку.
21. Для забезпечення об’єктивного розподілу міжбюджетних трансфертів передбачити використання актуальних показників чисельності населення, що зазначаються у Єдиному державному демографічному реєстрі на основі даних реєстрів територіальних громад.
22. У Законі України «Про доступ до публічної інформації» скоротити термін оприлюднення проєктів нормативно-правових актів органів місцевого самоврядування до 10 днів.
Прийнято учасниками
Дня Діалогу з владою
18 червня 2019 року, м. Одеса