ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | XXIII |
Скликання: | VII |
Вид: | За основу і в цілому |
Номер: | 23/25 |
Дата реєстрації: | 15.11.2018 |
Проголосовано: | 13.12.2018 13:15:32 |
Автор: | Давидович О.Г. |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
24
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
1
- Відсутні
9
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 23/25
КОВЕЛЬСЬКА РАЙОННА РАДА
ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПРОЕКТ
РІШЕННЯ
від 13 грудня 2018 року №23/
м. Ковель
Про інформацію управління
соціального захисту населення
Ковельської РДА про призначення
житлових субсидій на зимовий період
2018-2019 років в Ковельському районі
Відповідно до частини 2 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» районна рада вирішила:
Інформацію начальника управління соціального захисту населення Ковельської районної державної адміністрації про призначення житлових субсидій на зимовий період 2018-2019 років в Ковельському районі взяти до відома.
Голова районної ради А.Броїло
Давидович 52 410
Інформація управління соціального захисту населення
Ковельської райдержадміністрації про призначення субсидій
на зимовий період в Ковельському районі
Актуальним на сьогоднішній день залишається питання призначення та перерахунку субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу та твердого палива.
Призначення субсидій здійснюється відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995р. №848 “Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива”.
Субсидія – це адресна допомога сім’ї, яка не може самотужки платити за житлово-комунальні послуги, оплачувати витрати на управління багатоквартирним будинком. Житлова субсидія є безповоротною адресною державною соціальною допомогою громадянам.
Управлінням соціального захисту населення сформовано базу отримувачів житлових субсидій. До даної бази внесено 10012 домогосподарств, що становить 72,0% від загальної кількості домогосподарств району.
Зміни, що прийняті Урядом 27 квітня 2018 року та 17 жовтня 2018 року направлені на те, щоб всі ті, хто справді потребує субсидії – її отримали.
Позитивним в змінах є те, що до сукупного доходу не враховуються:
- аліменти, отримані на дітей;
- сплачені аліменти (за умови документального підтвердження фактичної сплати);
- спеціальна бюджетна дотація за вирощування молодняка великої рогатої худоби, який народився в господарствах фізичних осіб.
Доходи від реалізації молока, враховуються у розмірі 30% нарахованих сум. Відповідна норма застосовується за умови подання заявником документів, що підтверджують суму доходу від реалізації молока.
З 1 жовтня 2018 року при визначенні права на отримання субсидії враховується не загальна площа житлового приміщення, а опалювальна.
Крім того громадяни, які отримували грошові перекази із-за кордону в період, що враховується до розрахунку субсидії, зобов’язані задекларувати суму отриманих додаткових доходів.
У зв’язку з введенням нових правил є категорія громадян, яким з 1 травня 2018 року необхідно було обов’язково звернутися до органів соціального захисту населення за переоформленням субсидії на наступний період та повторно подати заяву і декларацію, а саме:
- орендарям житла;
- внутрішньо переміщеним особам;
- сім’ям непрацюючих непрацездатних осіб, яким субсидію в попередньому періоді було призначено на збільшену площу;
- сім’ям, яким субсидію було призначено не на всіх зареєстрованих, а фактично проживаючих в помешканні осіб;
- сім’ям, де є непрацюючі люди працездатного віку, в яких або відсутні доходи, або вони менші мінімальної заробітної плати;
- сім’ям, в який відбулися зміни у складі сім’ї;
-сім’ям, які станом на травень 2018 року мали понад двомісячну заборгованість за житлово-комунальні послуги;
- особам, члени сім’ї яких не зареєстровані за адресою домогосподарства.
Без звернення громадян у травні 2018 році проведено повторну реєстрацію та призначено житлові субсидії на оплату житлово-комунальних послуг на неопалювальний період (травень-вересень 2018р.).
Всім домогосподарствам, яким субсидія була призначена на неопалювальний сезон 2018 року, у тому числі без визначення її розміру (нульова субсидія), з жовтня продовжено термін дії субсидії до кінця опалювального сезону, і проведено розрахунок розміру субсидії на опалювальний сезон без повторного звернення (1515 справ).
З початку 2018 року за призначення житлової субсидії звернулося 3425 домогосподарств (ЖКП-1292, СГТП-2133). Станом на 01.11.2018р. скористалися субсидією на придбання скрапленого газу та твердого палива 1797 домогосподарств, на житлово-комунальні послуги 2212 домогосподарств.
Згідно Порядку житлова субсидія не призначається, якщо:
1) опалювана площа житлового приміщення перевищує 120 кв. метрів для квартир у багатоквартирному будинку, 200 кв. метрів для індивідуальних будинків (крім житлових приміщень дитячих будинків сімейного типу, прийомних сімей, багатодітних сімей, сімей, у яких на початок місяця, з якого призначається субсидія, проживають троє і більше дітей, з урахуванням тих, над якими встановлено опіку чи піклування, а також житлових приміщень (будинків), на які оформлено два і більше окремі особові рахунки, за умови, що особовий рахунок було розділено до 1 травня 2018 р. і опалювана площа частини житлового приміщення кожного домогосподарства, на яку призначається субсидія, не перевищує 120 кв. метрів для квартири, 200 кв. метрів для індивідуального будинку);
2) будь-хто із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства має у своєму володінні транспортний засіб, що підлягає державній реєстрації і з дати випуску якого минуло менше п’яти років (крім мопеда). При цьому не враховуються транспортні засоби, одержані безоплатно чи придбані на пільгових умовах через структурні підрозділи з питань соціального захисту населення, у тому числі за рахунок грошової допомоги на придбання автомобіля.
3) у складі домогосподарства або у складі сім’ї члена домогосподарства є особи, що досягли 18-річного віку станом на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (далі - особи, доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії), і в цьому періоді:
за інформацією ДФС, Пенсійного фонду України, у них взагалі відсутні доходи, які враховуються під час призначення житлової субсидії; або
нарахований середньомісячний сукупний дохід менший, ніж розмір мінімальної заробітної плати, встановленої на початок періоду, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії; та/або
ними або за них не сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у розмірі, не меншому від мінімального, сумарно протягом трьох місяців у періоді, за який враховуються доходи для призначення житлової субсидії (крім випадків, коли наявна заборгованість роботодавця із виплати заробітної плати та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за цих осіб).
Житлові субсидії у випадках, передбачених абзацами другим - четвертим цього підпункту, призначаються, якщо особи, доходи яких враховуються під час призначення житлової субсидії, протягом такого періоду:
навчалися за денною формою навчання у закладах середньої освіти, професійно-технічних навчальних закладах, закладах вищої освіти або зареєстровані у службі зайнятості як безробітні і в цей період навчалися в центрах професійно-технічної освіти Державної служби зайнятості;
отримували хоча б один із таких видів доходу, як пенсію, стипендію, допомогу при народженні (усиновленні) дитини, допомогу особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю, допомогу по догляду за особами з інвалідністю I і II групи внаслідок психічного розладу, допомогу особам, які не мають права на пенсію, та особам з інвалідністю, тимчасову державну соціальну допомогу непрацюючій особі, яка досягла загального пенсійного віку, але не набула права на пенсійну виплату, допомогу по безробіттю;
4) будь-хто із складу домогосподарства або член сім’ї особи із складу домогосподарства протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням житлової субсидії, призначенням житлової субсидії без звернення здійснив купівлю або іншим законним способом набув право власності на земельну ділянку, квартиру (будинок), транспортний засіб (механізм), будівельні матеріали, інші товари довгострокового вжитку або оплатив (одноразово) будь-які послуги (крім медичних, освітніх та житлово-комунальних послуг згідно із соціальною нормою житла та соціальними нормативами житлово-комунального обслуговування) на суму, яка на дату купівлі, оплати, набуття права власності в інший законний спосіб перевищує 50 тис. гривень;
5) структурним підрозділом з питань соціального захисту населення отримано інформацію про наявність простроченої понад два місяці заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день звернення за призначенням житлової субсидії;
6) структурним підрозділом з питань соціального захисту населення отримано інформацію про наявність у домогосподарства, що одержувало житлову субсидію у попередньому опалювальному (неопалювальному) сезоні, простроченої понад два місяці заборгованості з оплати обов’язкової частки платежу за житлово-комунальні послуги, обов’язкової частки внеску/платежу на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком, загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день призначення житлової субсидії на наступний опалювальний (неопалювальний) сезон;
7) у складі домогосподарства або у складі сім’ї члена домогосподарства є особи, які, за даними Єдиного реєстру боржників, мають заборгованість за виконавчими провадженнями про стягнення аліментів понад три місяці (крім осіб, які є алко- або наркозалежними, що підтверджується довідкою від лікаря).
Житлова субсидія призначається з початку опалювального (неопалювального) сезону за умови документального підтвердження сплати заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію, або оскарження заборгованості в судовому порядку (ухвали про відкриття провадження у справі) протягом двох місяців з початку такого сезону, в іншому випадку - з місяця, наступного за тим, в якому до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення надійшло документальне підтвердження сплати заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію, або оскарження заборгованості в судовому порядку (ухвали про відкриття провадження у справі).
В окремих випадках житлову субсидію може бути призначено за рішенням комісії виходячи з конкретних обставин, що склалися, крім випадків наявності житлових приміщень опалювальна площа яких перевищує 120 кв. метрів для квартири, 200 кв. метрів для індивідуального будинку і наявність заборгованості по сплаті аліментів.
За рішенням комісії субсидія може призначатись домогосподарствам, до складу якого входять заробітчани, у разі підтвердження легалізованими в Україні документами про набуття страхового стажу в інших країнах, з якими укладено договори про соціальне забезпечення. Відповідний перелік розміщено на веб-сайті Мінсоцполітики у розділі «Міжнародна діяльність» у закладці «Міжнародне співробітництво».
Надано право комісії приймати рішення про призначення житлової субсидії у разі, коли у зареєстрованої особи домогосподарства або члена сім’ї відсутні доходи або середньомісячний дохід менший за мінімальний і такі особи надають соціальні послуги, перебувають у місцях позбавлення волі, перебувають у складних життєвих обставинах, викликаних тривалою хворобою, що підтверджується висновком лікарсько-консультативної комісії закладу охорони здоров’я, є алко- або наркозалежними, що підтверджується довідкою від лікаря.
Протягом 2018 року на засіданні районної комісії з питань соціального захисту населення, призначення (відмови у призначені) державних соціальних допомог розглянуто 1195 справ. По рішенню комісії надано право на призначення субсидії по 512 справах, відмовлено по 19 справах і припинено субсидію (згідно заяви заявника) по 664 справах.
Громадяни, яким призначено житлову субсидію, зобов’язані щомісяця сплачувати обов’язкову частку платежу. У разі коли вартість фактично використаної послуги менша, ніж обов’язкова частка витрат на оплату цієї послуги, громадяни сплачують її фактичну вартість.
Відповідно до Постанови після закінчення опалювального сезону частина суми невикористаної внаслідок економії споживання енергоресурсів житлової субсидії на оплату комунальних послуг з постачання та розподілу природного газу та постачання та розподілу електричної енергії для індивідуального опалення, що не перевищує вартості 100 куб. метрів природного газу або 150 кВт·г електричної енергії на початок нового неопалювального сезону (станом на 1 травня поточного календарного року), повертається домогосподарству, яке забезпечило таку економію. Так, за опалювальний період 2017-2018р. на монетизацію мали право 2532 сім’ї (у порівнянні з опалювальним періодом 2016-2017рр. на монетизацію підлягало 2327 сімей ).
З травня 2016 року громадяни, які відносяться до пільгових категорій населення, мають право вибору користуватись субсидією чи пільгою.
Значна частина громадян району виявила бажання отримувати пільги на житлово-комунальні послуги або придбання твердого палива та скрапленого газу.
Станом на 01.11.2018 року пільгами на житлово-комунальні послуги користуються 2599 сімей, на придбання твердого палива та скрапленого газу – 947 сімей.
Наданням пільг та субсидій охоплено 7555 домогосподарств, що становить 54,34% від кількості домогосподарств району.
В результаті, сім’ї, які потребують допомоги в оплаті житлово-комунальних послуг або придбання твердого палива та скрапленого газу, отримають субсидію або пільгу.
Робота по призначенню та перерахунку субсидій на опалювальний період триває.
Начальник О.Давидович