ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Прийнято

Сесія:

XXIII

Скликання:

VII

Вид:

За основу і в цілому

Номер:

23/11

Дата реєстрації:

15.11.2018

Проголосовано:

13.12.2018 12:07:06

Автор:

Топольський С.С.

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    21
  • Не підтримали
    1
  • Утримались
    1
  • Не голосували
    2
  • Відсутні
    9

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 23/11

КОВЕЛЬСЬКА РАЙОННА РАДА

ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПРОЕКТ

РІШЕННЯ

 

 



від 13  грудня  2018 року №23/

                   м. Ковель

 

Про Районну програму підтримки

органів виконавчої влади у

Ковельському районі

на 2019-2020 роки

 

         Відповідно до пункту 16 частини 1 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 91 Бюджетного Кодексу районна рада вирішила:

 

         1. Затвердити Районну програму підтримки органів виконавчої влади у Ковельському районі на 2019-2020 роки (надалі - Програма) (додається).

         2. Управлінню фінансів райдержадміністрації (С. Карпюк) на 2019-2020 роки передбачати кошти на реалізацію заходів Програми, виходячи з реальних можливостей бюджету.

         3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань бюджету, фінансів, контролю за використанням майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ району.

        

 

Голова районної ради                                                                                   А. Броїло

 

Топольський 71 704



 



 

 







«Погоджено»

Начальник управління регіонального розвитку  Ковельської райдержадміністрації

 

 

________________        Білинська Л. І.

_____  _____________  2018 р.
«Погоджено»

Начальник управління фінансів Ковельської райдержадміністрації

 

 

 

_______________Карпюк С. С.

_____  ______________  2018 р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

РАЙОННА ПРОГРАМА

підтримки органів виконавчої влади у Ковельському районі

 на 2019-2020 роки

 

 


ЗМІСТ

 

 

І. Паспорт  Програми

 

ІІ. Загальні положення

 

IІІ. Проблеми, на розв’язання яких спрямована Програма

 

ІV. Мета і шляхи вирішення завдань Програми

 

V. Аналіз факторів впливу на проблему та ресурсів для реалізації (SWOT - аналіз)

 

VI. Фінансове забезпечення Програми

 

VII. Очікувальні результати

 

VIII. Координація та контроль за виконанням Програми

 

IX. Заходи  Програми  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

І. ПАСПОРТ ПРОГРАМИ


 

















































1. Ініціатор розроблення Програми Ковельська районна державна адміністрація

 
2. Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення Програми

 

 
Розпорядження голови райдержадміністрації від 13.11.2018 року № 352«Про проект Районної програми підтримки органів виконавчої влади у Ковельському районі на 2019-2020 роки»
3. Розробники Програми Структурні підрозділи Ковельської районної державної адміністрації
   4. Співрозробники Програми -
5. Відповідальні виконавці Програми Структурні підрозділи Ковельської районної державної адміністрації
6. Учасники Програми Структурні підрозділи Ковельської районної державної адміністрації
7. Термін реалізації Програми 2019-2020 роки
8. Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми Районний бюджет

 
9. Загальний обсяг фінансування* 2019 – 486 тис. грн.

2020 – 426 тис. грн.

 

 

* - Пропозиції щодо обсягів фінансування Програми з районного бюджету щорічно готують у вигляді запитів на фінансування структурні підрозділи Ковельської районної державної адміністрації в межах наявних фінансових ресурсів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

 

            Районна програма підтримки органів виконавчої влади у Ковельському районі на 2019-2020 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до Конституції України, Бюджетного кодексу України, законів України «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про джерела фінансування органів виконавчої влади», на підставі рішень Ковельської районної ради від 11.12.2008 року № 24/12 «Про делегування окремих повноважень районної ради районній державній адміністрації», від 26.04.2013 року № 24/11 «Про Порядок розроблення районних цільових програм» та з врахуванням того, що видатки із загального фонду державного бюджету на утримання райдержадміністрації не дозволяють забезпечити ефективну та якісну діяльність з виконання, як делегованих районною радою так і власних повноважень.

Разом з тим, залучення додаткових коштів, зокрема, із позабюджетних джерел, обмежується антикорупційним законодавством.

 

IІІ. ПРОБЛЕМИ, НА РОЗВ’ЯЗАННЯ ЯКИХ СПРЯМОВАНА ПРОГРАМА

 

Ковельська районна державна адміністрація є ключовим елементом системи державного управління, здійснюючи в межах повноважень функції виконавчої влади на території району,а також реалізує повноваження, делеговані їй Ковельською районною радою.

Продовжується впровадження започаткованих Урядом ряду реформ у різних сферах життєдіяльності, у тому числі процесу децентралізації повноважень. Перед працівниками органів виконавчої влади поставлено цілий ряд додаткових завдань щодо забезпечення ефективної реалізації реформ на місцевому рівні, зокрема, з урахуванням змін до податкового законодавства, нової концепції міжбюджетних стосунків та підвищення самостійності місцевих бюджетів. Також запроваджуються умови для стимулювання об’єднання територіальних громад з низькою фінансовою спроможністю та чисельністю мешканців (для подальшого проведення адміністративної реформи). За створення умов для розвитку економіки, господарської, соціально-культурної діяльності, інвестиційної привабливості відповідної території, модернізації публічних послуг (е-послуг), розвитку систем внутрішнього електронного документообігу, міжвідомчого електронного документообігу (система електронної взаємодії органів виконавчої влади – СЕВ ОВВ) повна відповідальність покладається на місцеві органи виконавчої влади. Досягнення поставлених завдань можливе за наявності кваліфікованого кадрового потенціалу, належного матеріально-технічного забезпечення та фінансування.

Однак, Ковельська районна державна адміністрація зазнає значних труднощів у фінансовому та матеріально-технічному забезпеченні. Фінансування видатків районної державної адміністрації не забезпечує витрати на виконання повноважень в повному обсязі, згідно законів України «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні».

Частково ця проблема вирішувалася у попередні за рахунок коштів районного бюджету, селищних, сільських бюджетів об’єднаних територіальних громад шляхом виділення субвенції з місцевого бюджету державному бюджету на реалізацію програм соціально – економічного та культурного розвитку регіонів.

Відповідно до статті 34 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» делегування радами повноважень місцевим державним адміністраціям супроводжується передачею фінансових, матеріально-технічних та  інших  ресурсів, необхідних для їх здійснення.

На виконання рішення  Ковельської районної ради від 11.12.2008 року № 24/12 «Про делегування окремих повноважень районної ради районній державній адміністрації» райдержадміністрація здійснює контроль за ефективністю використання та збереження об’єктів спільної власності.

З метою ефективного використання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ району та відповідно до рішень постійно діючої конкурсної комісії по визначенню переможця на право оренди майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ району станом на 01.10.2018 року суб’єктам господарювання здано в оренду 757,85 кв.м майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ району. Доходи від оренди приміщень становили 141,3 тис.грн. Кошти від орендної плати використані балансоутримувачами на господарські потреби.

Ковельська районна державна адміністрація  є балансоутримувачем нерухомого майна державної власності адміністративної будівлі по вул. Драгоманова, 22 м.Ковель. Загальна площа адмінбудівлі - 732,4 кв.м, використовується для власних потреб – 432,6 кв.м, надано в оренду – 299,8 кв. м. Надійшло орендної плати – 19,8 тис.грн. За 10 місяців поточного року видатки на утримання адмінбудівлі (оплата за енергоносії, тепло- , водопостачання, водовідведення) склали 142,0 тис.грн. З них орендарями сплачено 78,7 тис.грн.

Одним із проблемних питань залишається приведення до санітарно-гігієнічних, протипожежних і технічних вимог зазначеного вище майна.

         Потребують нагального вирішення ряд інших проблемних питань:

         утримання охоронної сигналізації в приміщенні ЦНАПу, управління соціального захисту населення райдержадміністрації;

забезпечення належного рівня інформаційно–телекомунікаційної мережі райдержадміністрації;

підключення та технічне адміністрування програмних комплексів;

ремонт та обслуговування комп’ютерної техніки, оргтехніки та периферійного обладнання;

оплата послуг зв’язку та ряд інших.

Для забезпечення більш ефективного та продуктивного здійснення делегованих повноважень, переданих районною радою та функцій, покладених державою, з метою оперативного вивчення та розв’язання соціально-економічних проблем району, райдержадміністрації необхідно:

брати участь у міжнародних, регіональних заходах, організовувати та проводити тематичні семінари, наради, бізнес-форуми, виставки тощо;

здійснювати виїзні перевірки в населені пункти району з питань легалізації заробітної плати та робочих місць, сплати податків і зборів;

здійснювати моніторинг торговельної мережі щодо дотримання вимог чинного законодавства в сфері торгівлі суб’єктами господарювання;

проводити обстеження та зустрічі із громадами району з питань децентралізації влади, упровадження реформ, якості медичного забезпечення, транспортного сполучення та надання освітніх, побутових, культосвітніх  послуг;

контролювати  стан та якість будівництва, реконструкції об’єктів  соціально-побутової, соціально-культурної інфраструктури, використання земель, природних ресурсів  на території  району;

брати участь в основних організаційно-масових заходах суспільно-політичного, економічного та культурного характеру, які проводитимуться в районі задля сприяння консолідації суспільства, налагодження діалогу між владою та громадськістю.

Проведення вищевказаних заходів також потребує відповідного фінансування, однак, обмежений обсяг коштів не забезпечить в достатній мірі виконання повноважень та здійснення відповідних заходів, спрямованих на зростання економіки та вирішення проблемних питань в усіх галузях господарського комплексу району, покращення соціально-економічного та культурного розвитку району.

Таким чином, створення і підтримка належних умов  для ефективного функціонування  райдержадміністрації є проблемою, для розв’язання якої розроблена дана Програма.

 

IV. МЕТА І ШЛЯХИ ВИРІШЕННЯ ЗАВДАНЬ ПРОГРАМИ

 

    Розвиток території району – комплексний процес змін його економічної, політичної і духовних сфер, що приводить до змін умов життя людини та забезпечення сталого соціально-економічного розвитку адміністративно–територіальних одиниць району, підвищення їх конкурентоспроможності.

Розвиток району – це суб’єктивний процес, що відбувається під впливом управлінських заходів з боку місцевої влади.

Метою програми є:

забезпечення  діяльності  Ковельської районної державної адміністрації щодо виконання державної регіональної політики, створення умов для динамічного, збалансованого соціально-економічного розвитку Ковельського району;

підвищення дієвості управлінських рішень, удосконалення роботи органів державної влади шляхом  співпраці та посилення взаємодії органів виконавчої влади з органами місцевого самоврядування;

створення організаційних, фінансових і матеріально-технічних умов для реалізації конституційних прав громадян на інформацію; забезпечення реалізації державної політики в інформаційній сфері на території району, утвердження свободи слова, розбудови громадянського суспільства, вирішення проблем функціонування і розвитку інформаційної сфери району; задоволення потреб населення району в інформаційній продукції, забезпечення відкритості в діяльності районної  державної адміністрації;

забезпечення виконання власних повноважень та делегованих районною радою районній державній адміністрації, які здійснюються апаратом районної державної адміністрації, управліннями, відділами та іншими структурними підрозділами районної державної адміністрації, а також консультативними, дорадчими та іншими допоміжними органами, службами і комісіями, утвореними головою районної державної адміністрації;

проведення аналізу роботи органів місцевого самоврядування у межах повноважень і в порядку, визначених законодавством, надання методичної та іншої практичної допомоги з удосконалення організації їх роботи, підготовка пропозиції щодо поглиблення взаємодії районної державної адміністрації з органами місцевого самоврядування для спільного вирішення питань економічного, соціального та культурного розвитку району;

утворення консультативних дорадчих та інших допоміжних органів, служб та комісій, члени яких виконують свої функції на громадських засадах.

         Ціль - реалізація стійкої управлінської системи, здійснення заходів, спрямованих на зростання матеріального і культурного рівня життя жителів району.                                                                                                                 Мету програми передбачається досягти шляхом:                   удосконалення системи управління в органах виконавчої влади         ;        підвищення рівня удосконалення технології обліку та обробки наявної інформації для якнайшвидшої підготовки та видачі відповідних юридичних, бухгалтерських та інших документів, які є компетенцією органів державного управління;                                                                                                       презентації району у межах області, України і за її межами      ;        підвищення інформованості жителів району про економічний і соціально-культурний розвиток Ковельського району, виконання бюджету та державні, регіональні та місцеві програми;                                               налагодження зворотного зв'язку із населенням району та участі громадськості у районному та місцевому управлінні тощо.

 

 

 

 

V. АНАЛІЗ ФАКТОРІВ ВПЛИВУ НА ПРОБЛЕМУ ТА РЕСУРСІВ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ (SWOT - АНАЛІЗ)

 



















Сильні сторони Слабкі сторони
Забезпечення належної співпраці структурних підрозділів райдержадміністрації з органами місцевого самоврядування. Формування ефективної системи роботи апарату, управлінь, відділів та інших структурних підрозділів райдержадміністрації на виконання повноважень згідно законів України  «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні».

Забезпечення належних умов праці, робочих місць – обладнанням, інвентарем.

 
Обмежене фінансування видатків державного бюджету на утримання районної державної адміністрації, недостатнє виділення фінансового ресурсу на виконання районною державною адміністрацією делегованих районною радою повноважень.

Наявність кредиторської заборгованості районного бюджету за захищеними статтями.

Обмеженість бюджету (вільних залишків, перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету) щодо фінансування заходів Програми.
Загрози Можливості
Зростання вартості товарів, робіт та послуг.

Неналежне виконання функцій, покладених державою на районну державну адміністрацію та завдань, делегованих їй районною радою.

 
Упровадження в життя конструктивної державної регіональної політики. Підвищення рівня державного управління  сприятиме підвищенню темпів соціально-економічного розвитку району, дозволить більш диференційовано та зважено підходити до проблем розвитку кожної території, забезпечення реалізації прав і свобод громадян.

 

 

VI. ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕННЯ ПРОГРАМИ

 

Фінансування видатків на часткове матеріально-технічне, організаційне та інше забезпечення діяльності районної державної адміністрації здійснюється в межах щорічно виділених коштів районного бюджету.                     Згідно статті 85 Бюджетного кодексу України, в умовах відсутності заборгованості місцевого бюджету за захищеними статтями видатків протягом року, фінансове забезпечення Програми здійснюється на підставі рішення районної ради за рахунок вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету.

VII. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

 

У результаті виконання Програми очікується:

виконання в більш якісній мірі повноважень райдержадміністрацією та її структурними підрозділами;

забезпечення належного функціонування (утримання) установ балансоутримувачів об’єктів державної власності, спільної власності територіальних громад сіл, селищ району;

збільшення кількості та якості інформації стосовно інвестиційного, економічного та культурного потенціалу району;

підвищення якості роботи виконкомів сільських та селищних рад  щодо виконання законів України, постанов Кабінету Міністрів України, Указів Президента, виконання власних та делегованих повноважень органами місцевого самоврядування;

поглиблення вивчення економічного та соціального стану територіальних громад;

покращення надання адміністративних послуг населенню району, модернізація публічних послуг (е-послуг);

уникнути соціальної напруги серед працівників районної державної адміністрації через неналежні умови праці.

 

VIII. КООРДИНАЦІЯ ТА КОНТРОЛЬ ЗА ВИКОНАННЯМ ПРОГРАМИ

 

Координацію за ходом виконання Програми здійснюють перший заступник, заступник голови, керівник апарату райдержадміністрації (відповідно до розподілу функціональних повноважень).

Замовником виконання заходів, фінансування яких відповідно до Програми, здійснюється з районного бюджету, є райдержадміністрація з її структурними підрозділами.

Загальний контроль за ходом виконання завдань Програми та цільовим використання коштів здійснює постійна комісія районної ради з питань бюджету, фінансів, контролю за використанням майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ району.                                                      Відповідальні виконавці Програми (апарат райдержадміністрації та її структурні підрозділи) щорічно здійснюють обґрунтовану оцінку результатів її виконання та, при потребі, розробляють пропозиції щодо доцільності продовження тих чи інших заходів і завдань. Райдержадміністрація щорічно подає районній раді звіт та необхідну інформацію про хід виконання Програми та використання коштів з районного бюджету.



ІХ. ЗАХОДИ ПРОГРАМИ

 





















































































































№ п/п Перелік заходів програми Відповідальні виконавці Орієнтовні обсяги фінансування за роками виконання,

тис. грн.*
Очікуваний результат
1. Забезпечення виконання райдержадміністрацією власних та делегованих районною радою повноважень
1.1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Придбання канцтоварів, паперу

 
Райдержадміністрація

 

 

 

Управління регіонального розвитку райдержадміністрації 

 

Управління фінансів райдержадміністрації

 

 

Управління соціального захисту населення райдержадміністрації
2019 – 20

2020 – 20

 

 

2019 – 0

2020 – 0

 

 

 

2019 – 3

2020 – 3

 

 

2019 – 5

2020 – 5
Підвищення мобільності та оперативності при вирішенні  питань

 

Підвищення якості надання адміністративних послуг
1.2. Придбання офісних меблів, комп’ютерної та оргтехніки

 
Райдержадміністрація

 

 

 

Управління регіонального розвитку райдержадміністрації 

 

Управління фінансів райдержадміністрації

 

 

Управління соціального захисту населення райдержадміністрації

 
2019 – 50

2020 – 25

 

 

2019 – 0

2020 – 0

 

 

 

2019 – 25

2020 – 10

 

 

2019 – 25

2020 – 25
Удосконалення організації роботи райдержадміністрації

 

Підвищення мобільності та оперативності при вирішенні  питань

 

Підвищення якості надання адміністративних послуг
1.3. Транспорне забезпечення учасників міжнародних, регіональних, районних тематичних семінарів, нарад, бізнес-форумів, виставок тощо Райдержадміністрація

 

 

 

Управління регіонального розвитку райдержадміністрації 

 

Управління фінансів райдержадміністрації

 

 

Управління соціального захисту населення райдержадміністрації
2019 – 40

2020 – 40

 

 

2019 – 3

2020 – 3

 

 

 

2019 – 0

2020 – 0

 

 

2019 – 0

2020 – 0
Збільшення кількості та якості інформації стосовно інвестиційного, економічного та культурного потенціалу району
1.4. Придбання паливно-мастильних матеріалів Райдержадміністрація

 

 

 

Управління регіонального розвитку райдержадміністрації 

 

Управління фінансів райдержадміністрації

 

 

Управління соціального захисту населення райдержадміністрації
2019 – 80

2020 – 80

 

 

2019 – 0

2020 – 0

 

 

 

2019 – 10

2020 – 10

 

 

2019 – 20

2020 – 20
Забезпечення якісної експлуатації службового автомобіля

 

Підвищення мобільності та оперативності при вирішенні питань
1.5. Ремонт автомобіля та придбання запасних частин Райдержадміністрація

 

 

 

Управління регіонального розвитку райдержадміністрації 

 

Управління фінансів райдержадміністрації

 

 

Управління соціального захисту населення райдержадміністрації
2019 – 4

2020 – 4

 

 

2019 – 0

2020 – 0

 

 

 

2019 – 2

2020 – 2

 

 

2019 – 0

2020 – 0
Забезпечення якісної експлуатації службового автомобіля

 

Підвищення мобільності та оперативності при вирішенні  питань
1.6. Технічне обслуговування та поточний ремонт комп’ютерної техніки та оргтехніки тощо Райдержадміністрація

 

 

 

Управління регіонального розвитку райдержадміністрації 

 

Управління фінансів райдержадміністрації

 

 

Управління соціального захисту населення райдержадміністрації
2019 – 10

2020 – 10

 

 

2019 – 0

2020 – 0

 

 

 

2019 – 3

2020 – 3

 

 

2019 – 10

2020 – 10
Підвищення мобільності та оперативності при вирішенні  питань

 

Підвищення якості надання адміністративних послуг, модернізація публічних послуг (е-послуг)
1.7. Підключення та технічне адміністрування програмних комплексів Райдержадміністрація

 

 

 

Управління регіонального розвитку райдержадміністрації 

 

Управління фінансів райдержадміністрації

 

 

Управління соціального захисту населення райдержадміністрації
2019 – 30

2020 – 30

 

 

2019 – 4

2020 – 4

 

 

 

2019 – 6

2020 – 6

 

 

2019 – 10

2020 – 10
Удосконалення організації роботи райдержадміністрації

 

 

Підвищення мобільності та оперативності при вирішенні  питань
1.8. Сплата штрафів, пені, податків, обов’язкових платежів до бюджетів тощо відповідно до законодавства Райдержадміністрація

 

 

 

Управління регіонального розвитку райдержадміністрації 

 

Управління фінансів райдержадміністрації

 

 

Управління соціального захисту населення райдержадміністрації
2019 – 3

2020 – 3

 

 

2019 – 0

2020 – 0

 

 

 

2019 – 0

2020 – 0

 

 

2019 – 20

2020 –20
Забезпечення дотримання законодавства, бюджетно-фінансової дисципліни
1.9. Оплата послуг зв’язку Райдержадміністрація

 

 

 

Управління регіонального розвитку райдержадміністрації 

 

Управління фінансів райдержадміністрації

 

 

Управління соціального захисту населення райдержадміністрації
2019 – 36

2020 – 36

 

 

2019 – 0

2020 – 0

 

 

 

2019 – 8

2020 – 8

 

 

2019 – 18

2020 – 18
Забезпечення дотримання  бюджетно-фінансової дисципліни
2. Забезпечення виконання районною державною адміністрацією повноважень по управлінню об’єктами державної, спільної власності територіальних громад сіл, селищ району
2.1. Витрати на утримання та поточний ремонт адмінбудівлі, гаражів, адмінприміщень Райдержадміністрація

 

 

 

Управління регіонального розвитку райдержадміністрації 

 

Управління фінансів райдержадміністрації

 

 

Управління соціального захисту населення райдержадміністрації
2019 – 0

2020 – 0

 

 

2019 – 0

2020 – 0

 

 

 

2019 – 0

2020 – 0

 

 

2019 – 20

2020 – 0
Забезпечення економії теплової енергії та води, необхідної потужності споживання електроенергії.

 

Покращення стану будівель та господарських споруд
2.2. Утримання охоронної сигналізації Райдержадміністрація

 

 

Управління соціального захисту населення райдержадміністрації
2019 – 5

2020 – 5

 

2019 – 16

2020 – 16
Забезпечення збереження майна, документації
ВСЬОГО Райдержадміністрація

 

 

 

Управління регіонального розвитку райдержадміністрації 

 

Управління фінансів райдержадміністрації

 

 

Управління соціального захисту населення райдержадміністрації
2019 – 278

2020 – 253

 

 

2019 – 7

2020 – 7

 

 

 

2019 – 57

2020 – 42

 

 

2019 – 144

2020 – 124
 
РАЗОМ 2019 – 486

2020 – 426

 
 


 

*- Пропозиції щодо обсягів фінансування Програми з районного бюджету щорічно готують у вигляді запитів на фінансування структурні підрозділи Ковельської районної державної адміністрації в межах наявних фінансових ресурсів