ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Прийнято

Сесія:

VII

Скликання:

VII

Вид:

В цілому

Номер:

5

Дата реєстрації:

22.06.2016

Проголосовано:

22.07.2016 12:41:04

Автор:

Пашинський Ю.Є.

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    29
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    0
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    5

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 5

КОВЕЛЬСЬКА РАЙОННА РАДА



ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

                                                                                                       ПРОЕКТ

РІШЕННЯ

 



від 22 липня 2016 року №7/

           м. Ковель

 

Про  Районну Програму

"Питна вода" Ковельського району

 на 2016-2020 роки"

 



  

Відповідно до пункту 16 частини 1 статті 43 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", законів України "Про питну воду та питне водопостачання", "Про Загальнодержавну програму "Питна вода України" на 2006-2020 роки", метою покращення забезпечення населення району питною водою нормативної якості в межах науково обґрунтованих нормативів (норм) питного водопостачання; реформування та розвиток водопровідно-каналі­заційної мережі, підвищення ефективності та надійності її функціонування; поліпшення на цій основі стану здоров’я населення; відновлення, охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання районна рада вирішила:

 

1. Ухвалити Районну Програму "Питна вода" Ковельського району на 2016-2020 роки" (додається).

2. Фінансове забезпечення проводити за рахунок асигнувань, передбачених в місцевих, обласному та державному бюджетах на реалізацію Програми.

3. Рекомендувати органам місцевого самоврядування передбачати у місцевих бюджетах кошти на заходи по реформуванню водопровідно-каналі­заційного господарства Ковельського району.

4. Структурним підрозділам райдержадміністрації, відповідним органам виконавчої влади, установам та організаціям забезпечити у визначені строки безумовне виконання заходів, передбачених Програмою.

5. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань сільського господарства, економічного розвитку, підприємництва, інфраструктури, інвестиційної діяльності та регуляторної політики, земельних відносин, екології та використання природних ресурсів.





 

Голова районної ради                                                                             А. Броїло



Пашинський  717 03





ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

 

До рішення районної ради від 22.07.2016 року №7/

Про затвердження Районної Програми "Питна вода" Ковельського району на 2016-2020 роки"

 



Районна Програма "Питна вода" Ковельського району на 2016-2020 роки" (далі – Програма) спрямована на дотримання та реалізацію ряду  заходів щодо забезпечення населення якісною питною водою відповідно до законів України "Про питну воду та питне водопостачання", "Про Загальнодержавну програму "Питна вода України" на 2006– 2020 роки".

Основним принципом Програми є забезпечення населення району якісною питною водою в достатній кількості через підвищення ефективності та надійності функціонування систем водопостачання і водовідведення та поліпшення якості її послуг з одночасним зниженням нераціональних витрат і втрат у процесі надання цих послуг, вдосконалення  стану технічного обладнання  та заміна зношених мереж існуючих водопроводів та будівництво нових водопроводів до населених пунктів, а також відновлення, охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання.

Розроблення Програми обумовлене:

Необхідністю вирішення завдань щодо попередження забруднення джерел питного водопостачання, забезпечення їх відповідності санітарно-епідеміологічним вимогам, підвищення ефективності та надійності функціонування систем водопостачання і водовідведення за рахунок реалізації водоохоронних, технічних, санітарних заходів, удоско­налення технологій підготовки води на водоочисних станціях, контролю якості питної води, розвитку систем забору, транспортування питної води та водовідведення, а також розвитку нормативно-правової бази з питань питного водопостачання та водовідведення, господарського механізму водокористу­вання, що стимулює економію питної води, у тому числі за рахунок державної  підтримки розвитку та сталого функціонування водопровідно-каналізаційної мережі.

 

Районна Програма "Питна вода" Ковельського району на 2016-2020 роки" складається з таких розділів:




  1. Паспорт програми.

  2. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма.

  3. Мета Програми.

  4. Аналіз факторів впливу на проблему (SWOT-аналіз).

  5. Обсяги та джерела фінансування, строки виконання Програми.

  6. Завдання і заходи Програми та результативні показниками.

  7. Координація та контроль за ходом виконання програми.



Метою Програми є покращення забезпечення населення району питною водою нормативної якості в межах науково обґрунтованих нормативів (норм) питного водопостачання; реформування та розвиток водопровідно-каналі­заційної мережі, підвищення ефективності та надійності її функціонування; поліпшення на цій основі стану здоров’я населення; відновлення, охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання.

 

Виконання Програми дасть можливість забезпечити:

- реалізацію державної політики у сфері питної води та питного водопостачання;

- підвищення рівня якості послуг, що надаються населенню з питного водопостачання та водовідведення;

- населення району, підприємства, установи та організації питною водою нормативної якості в межах науково обґрунтованих нормативів питного водопостачання;

- поліпшення санітарно-епідеміологічної ситуації щодо забезпечення питною водою та зниження на цій основі захворюваності населення;

- охорону і раціональне використання джерел питного водопостачання та поступове їх відновлення;

- впровадження на підприємствах питного водопостачання та водовідведення сучасних технологій, матеріалів, реагентів, обладнання тощо;

- підвищення ефективності функціонування підприємств питного водопостачання та водовідведення;

- зниження вартості матеріальних і енергетичних ресурсів у процесі питного водопостачання та водовідведення;

- модернізацію інфраструктури підприємств питного водопостачання;

- оптимальне співвідношення рівня витрат на оплату послуг питного водопостачання та доходів населення.

 





 



Начальник відділу житлово-

комунального господарства, будівництва

та розвитку інфраструктури райдержадміністрації            Ю. ПАШИНСЬКИЙ



 

  











Погоджено

Начальник відділу економічного розвитку і торгівлі Ковельської райдержадміністрації

________________ Л. Білинська
      Погоджено

      Начальник управління фінансів

      Ковельської райдержадміністрації

 

      ____________________ С. Карпюк


 

РАЙОННА ПРОГРАМА

"ПИТНА ВОДА" КОВЕЛЬСЬКОГО РАЙОНУ

НА 2016-2020 РОКИ

 

 -2016-

 

 

ЗМІСТ

 I.Паспорт програми. 

II.Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма. 

III.Мета Програми. 

IV.Аналіз факторів впливу на проблему (SWOT-аналіз). 

V.Обсяги та джерела фінансування, строки виконання Програми.

VI.Завдання і заходи Програми та результативні показниками. 

VII.Координація та контроль за ходом виконання програми. 

 

 

І. Паспорт Програми

 





















































1 Ініціатор розроблення програми Районна державна адміністрація
2 Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення програми Розпорядження голови Ковельської районної державної адміністрації від 24.06.2016 року № 202
3 Розробник програми Відділ житлово-комунального господарства, будівництва та розвитку інфраструктури  районної державної адміністрації
4 Співрозробники програми Виконавчі комітети селищних, сільських рад, підприємства житлово-комунального господарства
5 Відповідальний виконавець програми Відділ житлово-комунального господарства, будівництва та розвитку інфраструктури  районної державної адміністрації
6 Учасники програми Виконавчі комітети селищних, сільських рад району, районна  державна адміністрація
7 Термін реалізації програми 2016-2020 роки

 
8

 

 

 
Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні програми

 
       - державний бюджет

  • обласний бюджет


       - районний бюджет


  • селищні, сільські бюджети


9

  
Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації програми В межах виділених коштів   

 

 
10 Джерела фінансування Програми Кошти державного, обласного, районного та селищних, сільських бюджетів, кошти інших джерел, не заборонених законодавством

 

ІІ. Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована Програма

 

Районна Програма "Питна вода" Ковельського району на 2016-2020 роки" (далі – Програма) спрямована на дотримання та реалізацію ряду  заходів щодо забезпечення населення якісною питною водою відповідно до Законів України "Про питну воду та питне водопостачання", "Про Загальнодержавну програму "Питна вода України" на 2006-2020 роки", Регіональної програми "Питна вода Волинської області" на 2012-2020 роки, забезпечення гарантованих Конституцією прав громадян на достатній життєвий рівень та екологічну безпеку.

Забезпечення населення Ковельського району питною водою є однією з головних проблем, розв’язання якої необхідне для збереження здоров’я, поліпшення умов діяльності і підвищення рівня життя населення.

Водні ресурси району представлені підземними водами. Важливою особливістю водних ресурсів є те, що підземні води по всій території району гідравлічно зв’язані з поверхневим (річковим стоком). Щорічно якість питної води в ряді населених пунктів району погіршується через забруднення водоносних горизонтів в результаті сільськогосподарської діяльності, відсутність санітарно-захисних зон тощо.  Виходячи з цього, підвищується значення водоохоронних заходів, направлених на попередження виснаження водопостачання, поліпшення якості підземних вод, економічного використання питної води.

Станом на 1 січня 2016 року централізованим питним водопостачанням забезпечено 1 селище міського типу і частково 7 сільських населених пунктів, системами водовідведення забезпечено 2 селища міського типу.                                                                                                                                                                                                                                                               

 В селищі міського типу Люблинець централізованим водопостачанням та водовідведенням забезпечено 21 відсоток жителів.

Послуги з централізованого водопостачання та водовідведення в районі зосереджені в селищі міського типу Люблинець. Ці послуги надаються Люблинецьким комунальним підприємством "Екокомунсервіс" (водопостачання, водовідведення) та Голобським комунальним підприємством "Наше селище" (водовідведення).            

Станом на 1 січня 2016 року  підприємствами житлово-комунального господарства обслуговувалось та експлуатувалось:

-     мереж водопостачання – 12,0 км;

-     мереж водовідведення – 18,5 км;

-     артезіанських свердловин – 3;

-     каналізаційних насосних станцій – 5;

-     полів фільтрації  – 2.

У водопровідно-каналізаційному господарстві району накопичилась значна кількість проблем, які потребують негайного вирішення.

У зношеному та аварійному стані знаходяться 55 % мереж водопостачання, 35 % - водовідведення. Втрати питної води під час її транспортування та розподілу становлять 28 % по смт Люблинець.

Більшість водопровідних мереж експлуатуються 20-30 років без заміни і капітальних ремонтів. Тривала експлуатація водопровідних мереж і обладнання без якісного ремонту, їх фізична зношеність та часті прориви негативно впливають на якість питної води.

Матеріально-технічна база підприємства житлово-комунального господарства-слабка, насосне обладнання-енергоємне, парк машин та механізмів не оновлюється, через незадовільний фінансовий стан підприємства відсутня можливість використання сучасних матеріалів, енергозберігаючого насосного обладнання тощо. Враховуючи те, що нове будівництво не здійснюється і не виконуються у повному обсязі поточні ремонти,  це призводить до різкого погіршення технічного стану споруд і мереж та зниження якості наданих послуг з водопостачання.

Тарифи на послуги питного водопостачання та водовідведення для населення в повній мірі не відшкодовують витрат на виробництво.

Вартість електричної енергії є основною складовою собівартості води господарсько-питного призначення, а тому енергозбереження є однією з основних проблем модернізації системи питного водопостачання. Успішне розв’язання цієї проблеми дасть змогу не лише зекономити кошти для інвестування розвитку системи питного водопостачання, а й упорядкувати в подальшому тарифи на питну воду у бік їх зниження.

Проблеми водопостачання населення та якості питної води мають загальнодержавне стратегічне значення і потребують комплексного вирішення.

Проблемним питанням залишається централізоване водопостачання сільського населення. В попередні роки в користуванні колективних сільськогосподарських підприємств було близько сотні локальних артезіанських свердловин. На сьогоднішній день частина з них зовсім не використовується, а решта знаходиться в занедбаному стані. Перші потребують тампонажу, а другі ремонту.

Для сільських населених пунктів джерелом водопостачання служать шахтні колодязі , якість води в яких залежить від правильного його утримання та місця розташування. Під час танення снігу та дощових паводків вода в шахтних колодязях забруднюється і створюється небезпека виникнення і поширення багатьох інфекційних захворювань (гострих кишкових інфекцій , дизентерії , вірусного гепатиту А та ін.)

Протягом останніх років профілактичні огляди і дезінфекція води в шахтних колодязів не проводилися.

В районі нараховується 6273 джерела децентралізованого водопостачання, з них загального користування – 1207 од., індивідуального користування – 5066 од. У відповідності до затверджених Державних санітарних норм і правил "Гігієнічні вимоги до питної води, призначеної для споживання людиною" (ДСанПіН 2.2.4-171-10) до колодязів пред’являються певні вимоги по облаштуванню та користуванню ними. Крім того, джерела децентралізованого водопостачання підлягають паспортизації.                                 

Виконання Програми передбачає насамперед забезпечення населення району якісною питною водою в достатній кількості через підвищення ефективності та надійності функціонування систем водопостачання і водовідведення та поліпшення якості її послуг з одночасним зниженням нераціональних витрат і втрат у процесі надання цих послуг, вдосконалення  стану технічного обладнання  та заміна зношених мереж існуючих водопроводів, а також відновлення, охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання.

 

 

ІІІ. Мета Програми

 

Метою Програми є:

- покращення забезпечення населення Ковельського району питною водою нормативної якості в межах науково обґрунтованих нормативів (норм) питного водопостачання;

- реформування та розвиток водопровідно-каналізаційної мережі, підвищення ефективності та надійності її функціонування; поліпшення на цій основі стану здоров’я населення та оздоровлення соціально-екологічної ситуації в Україні;

- відновлення, охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання.

Для досягнення цієї мети необхідне вирішення завдань щодо попередження забруднення джерел питного водопостачання, забезпечення їх відповідності санітарно-епідеміологічним вимогам, підвищення ефективності та надійності функціонування систем водопостачання і водовідведення за рахунок реалізації водоохоронних, технічних, санітарних заходів, удосконалення технологій підготовки води, контролю якості питної води, розвитку систем забору, транспортування питної води та водовідведення.

 

ІV. Аналіз факторів впливу на проблему (SWOT-аналіз)

 











Можливості

Забезпечення населення району якісною питною водою в достатній кількості через підвищення ефективності та надійності функціонування систем водопостачання і водовідведення та поліпшення якості її послуг з одночасним зниженням нераціональних витрат і втрат у процесі надання цих послуг, вдосконалення  стану технічного обладнання  та заміна зношених мереж існуючих водопроводів, а також відновлення, охорона та раціональне використання джерел питного водопостачання.

 
Слабкі сторони

Матеріально-технічна база підприємства житлово - комунального господарства – слабка, насосне обладнання – енергоємне, парк машин та механізмів – не оновлюється, через незадовільний фінансовий стан підприємств відсутня можливість використання сучасних матеріалів, енергозберігаючого насосного обладнання тощо. Враховуючи те, що нове будівництво не здійснюється і не виконуються у повному обсязі поточні ремонти,  це призводить до різкого погіршення технічного стану споруд і мереж та зниження якості наданих послуг з водопостачання.

Тарифи на послуги питного водопостачання та водовідведення для населення не відшкодовують витрат на виробництво.

 

 
Загрози

Ускладнення санітарно-епідемічної ситуації району внаслідок низької якості питної води
Можливості

 Забезпечення виконання Законів України "Про питну воду та питне водопостачання", "Про Загальнодержавну програму "Питна вода України" на 2006-2020 роки", Регіональної програми "Питна вода Волинської області" на 2012-2020 роки, забезпечення гарантованих Конституцією прав громадян на достатній життєвий рівень та екологічну безпеку.

 

V. Обсяги та джерела фінансування, строки виконання Програми

 

Фінансування Програми, з урахуванням заходів, які фінансуються у рамках державних, регіональних та галузевих програм і проектів, що реалізуються, здійснюється за рахунок:

- коштів Державного бюджету України;

- коштів обласного бюджету;

- коштів районного бюджету та бюджетів селищних, сільських рад району відповідно до даної Програми в порядку, встановленому законом;

- інших джерел надходження, у тому числі зовнішніх і внутрішніх запозичень, грантів міжнародних організацій, коштів міжнародних програм, благодійних внесків тощо;

Кошти районного бюджету можуть використовуватися на підтримку таких заходів:

- виготовлення проектно-кошторисної документації;

- реконструкція та будівництво систем водопостачання та водовідведення;

- придбання обладнання, матеріалів, приладів обліку, техніки;

- співфінансування заходів Програми, що фінансуються з державного бюджету;

- роботи з поліпшення стану водних об'єктів - джерел питного водопостачання;

- попередження аварій та запобігання техногенним катастрофам у житлово-комунальному господарстві;

- благоустрій водоохоронних зон і прибережних захисних смуг водних об'єктів;

- на інші заходи з поліпшення водопостачання та водовідведення Ковельського району

Виконання заходів Програми планується в один етап  протягом 2016-2020 років.

 

VI.Завдання і заходи Програми та результативні показниками 

Напрями діяльності та заходи програми наведені у додатку 1 до цієї Програми (додається).

Виконання Програми дасть можливість забезпечити:

- реалізацію державної політики у сфері питної води та питного водопостачання;

- підвищення рівня якості послуг, що надаються населенню з питного водопостачання та водовідведення;

- поліпшення санітарно-епідемічної ситуації щодо забезпечення питною водою та зниження на цій основі захворюваності населення;

- охорону і раціональне використання джерел питного водопостачання та поступове їх відновлення;

- впровадження на підприємствах питного водопостачання та водовідведення сучасних технологій, матеріалів, реагентів, обладнання тощо;

- підвищення ефективності функціонування підприємств питного водопостачання та водовідведення;

- зниження витрат матеріальних і енергетичних ресурсів у процесі питного водопостачання та водовідведення;

- модернізацію інфраструктури підприємств питного водопостачання;

- оптимальне співвідношення рівня витрат на оплату послуг питного водопостачання та доходів населення.

 

VII.Координація та контроль за ходом виконання програми 

Координацію, контроль та взаємне інформування між виконавцями Програми здійснює постійна комісія з питань сільського господарства, економічного розвитку, підприємництва, інфраструктури, інвестиційної діяльності та регуляторної політики, земельних відносин, екології та використання природних ресурсів.



Додаток 1


Напрями діяльності та заходи районної  програми

 "Питна вода" Ковельського району на 2016-2020 роки

 
















































































































































































№ з/п Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) Перелік заходів Програми Строк виконання заходу Виконавці Джерела фінансування Орієнтовні обсяги фінансування, тис. грн. Очікувані результати
Усього 2016 2017 2018 2019 2020
1 2 3 4 5 6 7 9 10 11 12 13
1. Охорона і раціональне використання джерел водокористування 1.1. Провести інвентаризацію всіх артезіанських свердловин, що знаходяться на території населених пунктів, підприємств, установ, організацій, визначити їх технічний стан, можливість подальшого використання (тампонаж чи консервацію) 2016-2017 Органи місцевого самоврядування Без фінансування - - - - - - Зменшення надходження забруднюючих речовин у водні об’єкти-джерела водопостачання
1.2.Облаштування зон санітарної охорони на водозаборах та артсвердловинах. В разі необхідності виготовлення державних актів користування земельними ділянками 2016 Органи місцевого самоврядування Місцеві бюджети В межах виділених коштів В межах виділених коштів В межах виділених коштів В межах виділених коштів В межах виділених коштів В межах виділених коштів Покращення санітарного стану водозаборів та артезіанських свердловин
2 Забезпечення беззбиткового функціонування підприємств водопровідно – каналізаційного господарства 2.1. Внесення змін у формування тарифів на послуги питного водопостачання та водовідведення для населення через відшкодування витрат  на виробництво, врахування інвестиційної складової. 2016-2020 Органи місцевого самоврядування, підприємства житлово – комунального господарства Без фінансування - - - - - - Покращення фінансово-економічного стану підприємств галузі, ліквідація боргів за спожиті житлово – комунальні послуги
2.2. Активізація роботи серед всіх категорій споживачів щодо своєчасної оплати житлово – комунальних послуг на рівні, не нижчому 98 відсотків та посилення претензійно позовної роботи з боржниками за надані житлово – комунальні послуги 2016-2020 Органи місцевого самоврядування, підприємства житлово – комунального господарства Без фінансування - - - - - -
3. Технічне переоснащення підприємств водопровідно-каналізаційного господарства, скорочення питомих показників використання енергетичних і матеріальних ресурсів на водопостачання і водовідведення 3.1. Розроблення схем оптимізованого водопостачання смт Люблинець 2017 Орган місцевого самоврядування, підприємство житлово – комунального господарства Місцеві бюджети В межах кошторису витрат В межах кошторису витрат В межах кошторису витрат В межах кошторису витрат В межах кошторису витрат В межах кошторису витрат Оптимізація структури централізованого водопостачання смт Люблинець
3.2. Забезпечення оснащення наявного житлового фонду будинковими засобами обліку та регулювання споживання води 2016-2020 Органи місцевого самоврядування, підприємства житлово – комунального господарства Місцеві бюджети

 

 
В межах виділених коштів В межах виділених коштів В межах виділених коштів В межах виділених коштів В межах виділених коштів В межах виділених коштів Оснащення по будинковими засобами обліку води (лічильниками)

 
4. Розвиток та реконструкція систем водопостачання та водовідведення 4.1. Реконструкція селищного водозабору в смт Люблинець Ковельського району

 
2016-2017 Виконавчий комітет Люблинецької селищної ради, районна державна адміністрація Місцевий бюджет

Районний бюджет

Державний бюджет
3194.5

 

798,695

 

3993.125

 
-

 

798,695

 

3993.125
3194.5

 

-

 

-
-

 

-

 

-
-

 

-

 

-
-

 

-

 

-
Забезпечення населення району питною водою нормативної якості,

скорочення споживання паливно-енергетичних ресурсів у системах питного водопостачання
4.3.Реконструкція системи водовідведення в смт Люблинець Ковельського 2018 Виконавчий комітет Люблинецької селищної ради, районна державна адміністрація Місцевий бюджет

 

Державний бюджет
В межах кошторису витрат В межах кошторису витрат В межах кошторису витрат В межах кошторису витрат В межах кошторису витрат В межах кошторису витрат Зменшення надходження забруднюючих речовин у водні об’єкти-джерела водопостачання

 
5. Забезпечення громадської підтримки державної політики реформування і розвитку житлово – комунального господарства

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
5.1. Проведення громадських слухань, круглих столів для формування виваженої громадської позиції та дотримання балансу інтересів постачальників послуг з водопостачання та водовідведення 2016-2020 Районна державна адміністрація, органи місцевого самоврядування, підприємства житлово – комунального господарства Без фінансування - - - - - Соціальний ефект
5.2. Інформування населення про розміри плати за водопостачання та водовідведення і про наявність заборгованості 2016-2020 Районна державна адміністрація, органи місцевого самоврядування, підприємства житлово – комунального господарства Без фінансування - - - - - - Соціальний ефект