ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | IV |
Скликання: | VIII |
Вид: | За основу і в цілому |
Номер: | 4/15 |
Дата реєстрації: | 19.02.2021 |
Проголосовано: | 19.02.2021 11:49:49 |
Автор: | Топольський С.С. – керівник апарату Ковельської РДА |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
31
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
6
- Відсутні
5
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 4/15
КОВЕЛЬСЬКА РАЙОННА РАДА
ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПРОЄКТ
РІШЕННЯ
від 19 лютого 2021 року №4/ м. Ковель
Про Районну програму підтримки
органів виконавчої влади
у Ковельському районі на 2021 рік
Відповідно до пункту 16 частини 1 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статті 91 Бюджетного кодексу України районна рада вирішила:
1. Затвердити Районну програму підтримки органів виконавчої влади у Ковельському районі на 2021 рік (надалі - Програма), що додається.
2. Відділу фінансів райдержадміністрації (С. Карпюк) на 2021 рік передбачити кошти на реалізацію заходів Програми, виходячи з реальних можливостей бюджету.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію з питань бюджету та фінансів.
Голова районної ради В’ячеслав ШВОРАК
Топольський 71 702
«Погоджено» Начальник управління регіонального розвитку Ковельської райдержадміністрації ________________ Білинська Л. І. _____ _____________ 2021 р. | «Погоджено» Начальник відділу фінансів Ковельської райдержадміністрації _______________ Карпюк С. С. _____ ______________ 2021 р. |
РАЙОННА ПРОГРАМА
підтримки органів виконавчої влади у Ковельському районі
на 2021 рік
ЗМІСТ
І. | Паспорт програми |
ІІ. | Загальна частина |
ІІІ. | Визначення проблеми, на розв’язання якої спрямована програма |
ІV. | Визначення мети програми |
V. | Аналіз факторів впливу на проблему та ресурсів для реалізації (swot - аналіз) |
VI. | Обґрунтування шляхів і засобів розв’язання проблеми, обсягів та джерел фінансування; строки та етапи виконання програми |
VII. | Напрями діяльності, завдання та заходи програми та результативні показники |
VIII. | Ресурсне забезпечення програми |
IX. | Організація управління та контролю |
X. | Очікувані результати |
І. ПАСПОРТ ПРОГРАМИ
1. | Ініціатор розроблення Програми | Ковельська районна державна адміністрація |
2. | Дата, номер і назва розпорядчого документа органу виконавчої влади про розроблення Програми | Розпорядження голови райдержадміністрації від 04.02.2021 року № 19 «Про схвалення проєкту Районної програми підтримки органів виконавчої влади у Ковельському районі на 2021 рік» |
3. | Розробники Програми | Структурні підрозділи Ковельської районної державної адміністрації |
4. | Співрозробники Програми | - |
5. | Відповідальні виконавці Програми | Структурні підрозділи Ковельської районної державної адміністрації |
6. | Учасники Програми | Структурні підрозділи Ковельської районної державної адміністрації |
7. | Термін реалізації Програми | 2021 рік |
8. | Перелік бюджетів, які беруть участь у виконанні Програми | Районний бюджет |
9. | Загальний обсяг фінансування | 2021 рік – 474,3 тис. грн. |
10. | Очікувані результати виконання Програми | Виконання в більш якісній мірі повноважень райдержадміністрацією та її структурними підрозділами. Уникнення соціальної напруги серед працівників районної державної адміністрації через неналежні умови праці. |
ІІ. ЗАГАЛЬНА ЧАСТИНА
Районна програма підтримки органів виконавчої влади у Ковельському районі на 2021 рік (далі – Програма) розроблена відповідно до Конституції України, Бюджетного кодексу України, законів України «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про джерела фінансування органів виконавчої влади», рішень Ковельської районної ради від 11.12.2008 року № 24/12 «Про делегування окремих повноважень районної ради районній державній адміністрації», від 26.04.2013 року № 24/11 «Про Порядок розроблення районних цільових програм».
Процес децентралізації влади є однією з найбільш успішних трансформацій системи публічного врядування в історії сучасної України. На початку 2020 року розпочався другий етап реформи територіальної організації влади, в результаті якого 12 червня 2020 року Кабінет Міністрів України визначив адміністративні центри та затвердив території територіальних громад Волинської області (утворено 54 спроможних територіальних громад).
На основі зазначеного, 17 липня 2020 року Верховна Рада України, реалізувавши виключні конституційні повноваження, прийняла Постанову №807-IX «Про утворення та ліквідацію районів», чим реорганізувала адміністративно-територіальний устрій субрегіонального рівня та утворила 136 укрупнених районів (у Волинській області - 4), які стануть основою для організації і діяльності органів державної влади на місцях.
Площа новоутвореного Ковельського району становить 7708,7 км², кількість населення – 269595 осіб, кількість громад – 23, кількість районів, що увійшли до складу району - 6 (за цими показниками у порівнянні з іншими районами Волинської області район займає відповідно перше, друге, перше, перше місця).
25 жовтня 2020 року в Україні відбулися місцеві вибори на новій територіальній основі, що є результатом реалізації реформи децентралізації, яку Уряд розпочав п’ять років тому. Створено правові передумови для реорганізації органів місцевого самоврядування громад, районів, райдержадміністрацій. Врегульовані питання правонаступництва комунального і державного майна, бюджетних ресурсів, прав та зобов’язань.
IІІ. ВИЗНАЧЕННЯ ПРОБЛЕМИ, НА РОЗВ’ЯЗАННЯ ЯКОЇ СПРЯМОВАНА ПРОГРАМА
До внесення відповідних змін до Конституції України (щодо децентралізації влади) та приведення законодавства про місцеві державні адміністрації у відповідність із сучасними викликами, які постають перед посадовими особами районних державних адміністрацій під час виконання конституційних повноважень, Ковельська районна державна адміністрація залишається ключовим елементом системи державного управління в районі, здійснюючи в межах повноважень функції виконавчої влади на території району, а також реалізує повноваження, делеговані їй Ковельською районною радою.
Перед працівниками райдержадміністрації поставлено цілий ряд додаткових завдань: завершення ефективної реалізації реформ на місцевому рівні (реорганізація органів місцевого самоврядування громад, районів, райдержадміністрацій), створення умов для розвитку економіки, господарської, соціально-культурної діяльності, інвестиційної привабливості відповідної території, модернізації публічних послуг (е-послуг), розвитку систем внутрішнього та міжвідомчого електронного документообігу.
Для забезпечення більш ефективного та продуктивного здійснення делегованих повноважень, переданих районною радою та функцій, покладених державою, з метою оперативного вивчення та розв’язання соціально-економічних проблем району, райдержадміністрації необхідно:
брати участь у міжнародних, регіональних заходах, організовувати та проводити тематичні семінари, наради, тощо;
здійснювати виїзні перевірки в населені пункти району з питань легалізації заробітної плати та робочих місць, сплати податків і зборів;
проводити зустрічі в громадах району з питань упровадження реформ, якості та надання соціальних, побутових, культосвітніх послуг;
контролювати якість та стан будівництва, реконструкції об’єктів соціально-культурної інфраструктури, використання земель, природних ресурсів на території району;
брати участь в основних організаційно-масових заходах суспільно-політичного, економічного та культурного характеру, які проводитимуться в районі задля сприяння консолідації суспільства, налагодження діалогу між владою та громадськістю.
Досягнення поставлених завдань можливе за наявності кваліфікованого кадрового потенціалу, належного матеріально-технічного забезпечення та фінансування.
Проте, аналіз показників кошторису районної державної адміністрації на 2021 рік по КПКВ 7731010 «Здійснення виконавчої влади у Волинській області» виявив невідповідність доведеної суми планових асигнувань реальним потребам фінансування, необхідних не тільки для виплати обов’язкових складових заробітної плати відповідно до Закону України «Про державну службу» а й матеріально-технічного забезпечення діяльності структурних підрозділів райдержадміністрації.
Частково ця проблема у попередні роки вирішувалася за рахунок коштів районного бюджету, селищних, сільських бюджетів об’єднаних територіальних громад шляхом виділення субвенції з місцевого бюджету державному бюджету на реалізацію програм соціально-економічного та культурного розвитку регіонів.
На виконання рішення Ковельської районної ради від 11.12.2008 року № 24/12 «Про делегування окремих повноважень районної ради районній державній адміністрації» райдержадміністрація здійснює контроль за ефективністю використання та збереження об’єктів спільної власності.
З метою ефективного використання майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ району та відповідно до рішень постійно діючої конкурсної комісії по визначенню переможця на право оренди майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ району станом на 01.01.2021 року суб’єктам господарювання здано в оренду 429,9 кв. м майна спільної власності територіальних громад сіл, селищ району. Очікується доходів від оренди приміщень - 24,8 тис. грн. Кошти від орендної плати будуть використані балансоутримувачами на господарські потреби.
Одним із проблемних питань залишається приведення до санітарно-гігієнічних, протипожежних і технічних вимог згаданого вище майна.
Потребують нагального вирішення ряд інших проблемних питань:
забезпечення належного рівня інформаційно–телекомунікаційної мережі райдержадміністрації;
підключення та технічне адміністрування програмних комплексів;
ремонт та обслуговування комп’ютерної техніки, оргтехніки та периферійного обладнання;
оплата послуг зв’язку та ряд інших.
Таким чином, створення і підтримка належних умов для ефективного функціонування райдержадміністрації є проблемою, для розв’язання якої розроблена дана Програма.
IV. ВИЗНАЧЕННЯ МЕТИ ПРОГРАМИ
Програма розроблена з метою покращення фінансового, матеріально-технічного забезпечення, підвищення ефективності роботи районної державної адміністрації та її структурних підрозділів.
V. АНАЛІЗ ФАКТОРІВ ВПЛИВУ НА ПРОБЛЕМУ ТА РЕСУРСІВ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ (SWOT - АНАЛІЗ)
Сильні сторони | Слабкі сторони |
Забезпечення належної співпраці структурних підрозділів райдержадміністрації з органами місцевого самоврядування. Формування ефективної системи роботи апарату, управлінь, відділів та інших структурних підрозділів райдержадміністрації на виконання повноважень згідно законів України «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні». Забезпечення належних умов праці, робочих місць – обладнанням, інвентарем. | Обмежене фінансування видатків державного бюджету на утримання районної державної адміністрації, недостатнє виділення фінансового ресурсу на виконання районною державною адміністрацією делегованих районною радою повноважень. Наявність кредиторської заборгованості районного бюджету за захищеними статтями. Обмеженість бюджету (вільних залишків, перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету) щодо фінансування заходів Програми. |
Загрози | Можливості |
Зростання вартості товарів, робіт та послуг. Неналежне виконання функцій, покладених державою на районну державну адміністрацію та завдань, делегованих їй районною радою. | Упровадження в життя конструктивної державної регіональної політики. Підвищення рівня державного управління сприятиме підвищенню темпів соціально-економічного розвитку району, дозволить більш диференційовано та зважено підходити до проблем розвитку кожної території, забезпечення реалізації прав і свобод громадян. |
VІ. ОБҐРУНТУВАННЯ ШЛЯХІВ І ЗАСОБІВ РОЗВ’ЯЗАННЯ ПРОБЛЕМИ, ОБСЯГІВ ТА ДЖЕРЕЛ ФІНАНСУВАННЯ; СТРОКИ ТА ЕТАПИ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
Основними шляхами і засобами розв’язання проблем, визначених Програмою є необхідність фінансового забезпечення видатків на поточне утримання структурних підрозділів райдержадміністрації.
Реалізацію заходів Програми планується здійснити за рахунок коштів районного бюджету в межах бюджетних призначень з урахуванням вимог статті 85 Бюджетного кодексу України.
Обґрунтування обсягів фінансування наведено у таблиці:
грн.
Назва КЕКВ | Найменування розпорядників коштів | Потреба на 2021 рік згідно розрахунку | Затверджено кошторисом на 2021 рік у державному бюджеті | Додаткова потреба |
2210 (предмети, матеріали, обладнання та інвентар) | Райдержадміністрація | 131200 | 31200 | 100000 |
Відділ фінансів райдержадміністрації | 23700 | 5000 | 18700 | |
Управління соціального захисту населення райдержадміністрації | 60000 | 30000 | 30000 | |
Управління гуманітарного розвитку райдержадміністрації | 56700 | 4700 | 52000 | |
2240 (оплата послуг (крім комунальних)) | Райдержадміністрація | 152900 | 71900 | 81900 |
Відділ фінансів райдержадміністрації | 37000 | 16000 | 21000 | |
Управління соціального захисту населення райдержадміністрації | 205000 | 71000 | 134000 | |
Управління гуманітарного розвитку райдержадміністрації | 36600 | 11300 | 25600 | |
2250 (видатки на відрядження) | Райдержадміністрація | 18200 | 13200 | 5000 |
Управління соціального захисту населення райдержадміністрації | 10000 | 10000 | 0 | |
Управління регіонального розвитку райдержадміністрації | 3000 | 0 | 3000 | |
2800 (інші поточні видатки) | Райдержадміністрація | 5400 | 1400 | 4000 |
Відділ фінансів райдержадміністрації | 100 | 100 | 0 | |
Управління соціального захисту населення райдержадміністрації | 4000 | 4000 | 0 | |
Управління гуманітарного розвитку райдержадміністрації | 300 | 0 | 300 | |
Разом | Райдержадміністрація | 307700 | 117000 | 190000 |
Відділ фінансів райдержадміністрації | 60800 | 21100 | 39700 | |
Управління соціального захисту населення райдержадміністрації | 279000 | 115000 | 164000 | |
Управління гуманітарного розвитку райдержадміністрації | 90900 | 13300 | 77600 | |
Управління регіонального розвитку райдержадміністрації | 3000 | 0 | 3000 | |
ВСЬОГО: | 744100 | 269800 | 474300 |
Програма не поділяється на етапи, оскільки є короткостроковою і розрахована на 1 рік.
VІІ. НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ, ЗАВДАННЯ ТА ЗАХОДИ ПРОГРАМИ ТА РЕЗУЛЬТАТИВНІ ПОКАЗНИКИ
VIІІ. РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОГРАМИ
Обсяг коштів, які пропонується залучити на виконання Програми | 2021 рік, тис. грн. | Усього витрат на виконання Програми, тис. грн. |
Усього, | 474,3 | 474,3 |
у тому числі: | ||
районний бюджет шляхом надання субвенції державному бюджету | 474,3 | 474,3 |
ІХ. ОРГАНІЗАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ТА КОНТРОЛЮ
Координацію за ходом виконання Програми здійснюють перший заступник, заступник голови, керівник апарату райдержадміністрації (відповідно до розподілу функціональних повноважень).
Замовником виконання заходів, фінансування яких відповідно до Програми здійснюється з районного бюджету, є райдержадміністрація з її структурними підрозділами.
Загальний контроль за ходом виконання завдань Програми та цільовим використання коштів здійснює постійна комісія районної ради з питань бюджету та фінансів.
Відповідальні виконавці Програми (апарат райдержадміністрації та її структурні підрозділи) здійснюють обґрунтовану оцінку результатів її виконання, при потребі, розробляють пропозиції щодо доцільності внесення змін до заходів та до 10 січня року, що настає за звітним, інформують відділ фінансів райдержадміністрації про виконання завдань і заходів Програми.
Х. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
У результаті виконання Програми очікується:
виконання в більш якісній мірі повноважень райдержадміністрацією та її структурними підрозділами;
забезпечення належного функціонування (утримання) установ балансоутримувачів об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ району;
збільшення кількості та якості інформації стосовно інвестиційного, економічного та культурного потенціалу району;
поглиблення вивчення економічного та соціального стану територіальних громад;
покращення та модернізація публічних послуг (е-послуг);
уникнути соціальної напруги серед працівників районної державної адміністрації через неналежні умови праці.
_______________________________________________