ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | VIII |
Скликання: | VII |
Вид: | За основу і в цілому |
Номер: | 8/5 |
Дата реєстрації: | 02.09.2016 |
Проголосовано: | 30.09.2016 12:02:51 |
Автор: | Степанюк Л.С. |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
18
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
6
- Відсутні
10
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 8/5
КОВЕЛЬСЬКА РАЙОННА РАДА
ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПРОЕКТ
РІШЕННЯ
від 30 вересня 2016 року №8/
м. Ковель
Про Програму
«Дистанційне обслуговування
місцевих бюджетів»
Відповідно до пункту 16 частини 1 статті 43 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, статті 43 Бюджетного Кодексу України, з метою запровадження електронної форми обслуговування клієнтів за допомогою програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства – Казначейство» з використанням надійних засобів електронного цифрового підпису та сучасних інтернет-технологій у процесі казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, а також враховуючи рішення постійної комісії районної ради з питань бюджету, районна рада вирішила:
1. Ухвалити Програму «Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів» (додається).
2. Контроль за виконанням цього рішення покласти на постійну комісію районної ради з питань бюджету та першого заступника голови Ковельської районної державної адміністрації Кульцмана Р.Я.
Голова ради А. Броїло
Степанюк 30577
Виконавець: | ||
Начальник Ковельського управління Державної казначейської служби України Волинської області | Л.С.Степанюк | |
Погоджено: | ||
Перший заступник голови Ковельської районної державної адміністрації | Р.Я.Кульцман | |
Керуючий справами виконавчого апарату Ковельської районної ради | А.Д.Мигуля | |
Консультант голови ради з питань юридичного забезпечення | В.І.Клімчук | |
Радник голови | Г.О.Корнієвський | |
Голова постійної комісії з питань бюджету, фінансів та контролю районної ради | А.М.Степанюк |
ДОВІДКА
про погодження проекту розпорядження голови
Ковельської районної Державної адміністрації
Про схвалення проекту Програми
«Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів»
Проект розпорядження розроблено Ковельським управлінням Державної казначейської служби України Волинської області з метою підвищення дієвості і ефективності функціонування системи казначейського обслуговування бюджетів шляхом використання сучасних методів обробки інформації, безперервної модернізації, удосконалення інформаційно-обчислювальної системи.
Головною метою Програми є запровадження електронної форми обслуговування клієнтів за допомогою програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства – Казначейство» з використанням надійних засобів електронного цифрового підпису та сучасних інтернет-технологій в процесі казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.
Проект погоджено:
без зауважень:
Начальник управління фінансів
Ковельської районної Державної
адміністрації С.С.Карпюк
Начальник Ковельського управління
Державної казначейської служби
України Волинської області Л.С.Степанюк
«___»____________ 2016 року
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту розпорядження голови
Ковельської районної Державної адміністрації
Про схвалення проекту Програми
«Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів».
Сучасний стан розвитку телекомунікаційних систем та інформаційних технологій, наявність необхідної нормативно-правової бази щодо використання електронного цифрового підпису створили всі передумови для запровадження повноцінного, юридично значимого, електронного документообігу в органах державної влади.
З метою спрощення та оптимізації взаємодії розпорядників та одержувачів бюджетних коштів у процесі казначейського обслуговування в територіальних органах Казначейства Волинської області розпочато процес запровадження електронної форми обслуговування клієнтів за допомогою програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства – Казначейство» з використанням надійних засобів електронного цифрового підпису та сучасних інтернет-технологій в зв'язку з чим виникла необхідність у розроблені нової Програми.
Законодавчим підгрунтям для розроблення проекту Програми є законодавчі та нормативні акти України, зокрема деякі з них:
- Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг»;
- Закон України «Про електронний цифровий підпис»;
- Закон України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах»;
- Закон України «Про банки і банківську діяльність»;
- Закон України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні»;
- Порядок казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 23 серпня 2012 року № 938, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12 вересня 2012 року за № 1569/21881.
Для здійснення заходів щодо запровадження дистанційного обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів місцевих бюджетів необхідно певні фінансові ресурси, які слід передбачити при внесенні змін до районного бюджету на 2016 рік в сумі 50,0 тис. грн.
Проект Розпорядження голови Ковельської районної Державної адміністрації Про схвалення проекту Програми «Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів» погоджено з фінансовим управлінням Ковельської районної Державної адміністрації без зауважень та не потребує громадського обговорення.
Реалізація завдань Програми сприятиме оптимізації процесу казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.
Очікуваними результатами виконання Програми є:
- зменшення витрат на підтримку процесу виконання бюджетів усіх рівнів завдяки відмові від потоку вхідних та вихідних паперових документів;
- оперативність в прийнятті управлінських рішень;
- постійний моніторинг руху грошових ресурсів установи;
- постійний контроль за проходженням та витрачанням бюджетних коштів;
- прискорення обробки інформації, спрощення проходження платежів та обслуговування розпорядників бюджетних коштів усіх рівнів;
- зменшення кількості візитів клієнтів до органів Казначейства та скорочення часу на їх обслуговування.
Начальник Ковельського управління
Державної казначейської служби
України Волинської області Л.С.Степанюк
Начальник відділу економічного Начальник управління
розвитку і торгівлі районної фінансів районної державної
державної адміністрації адміністрації
______________ Л. Білинська ____________________ С. Карпюк
«____» ______________ 2016р. «____» __________________ 2016р.
ПРОГРАМА
«Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів»
М.Ковель 2016 рік
І. Паспорт Програми
1. | Ініціатор розроблення Програми | Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області |
2. | Дата, номер і назва розпорядчого документу органу виконавчої влади | Розпорядження голови Ковельської районної Державної адміністрації від ________ року №___ “Про схвалення проекту Програми “Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів”” |
3. | Розробник Програми | Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області |
4. | Відповідальний виконавець Програми | Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області, Ковельська районна державна адміністрація |
5. | Учасники Програми | Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області, розпорядники, одержувачі бюджетних коштів |
6. | Термін реалізації Програми | 2016 рік |
7. | Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього, у тому числі: | 50,0 тис. грн. |
кошти районного бюджету | 50,0 тис. грн. |
ІІ. Визначення проблематики та необхідності створення Програми
Програма «Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів» (далі – Програма) розроблена Ковельським управлінням Державної казначейської служби України Волинської області з метою підвищення дієвості і ефективності функціонування системи казначейського обслуговування бюджетів за рахунок використання сучасних методів обробки інформації, безперервної модернізації, удосконалення інформаційно-обчислювальної системи. Головним пріоритетом Програми є запровадження електронної форми обслуговування клієнтів за допомогою програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства – Казначейство» з використанням надійних засобів електронного цифрового підпису та сучасних інтернет-технологій в процесі казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.
Сучасний стан розвитку телекомунікаційних систем та інформаційних технологій, наявність необхідної нормативно-правової бази щодо використання електронного цифрового підпису створили всі передумови для запровадження повноцінного, юридично значимого, електронного документообігу в органах державної влади. З метою спрощення та оптимізації взаємодії розпорядників та одержувачів бюджетних коштів у процесі казначейського обслуговування в територіальних органах Казначейства Волинської області розпочато процес запровадження електронної форми обслуговування клієнтів за допомогою програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства – Казначейство» з використанням надійних засобів електронного цифрового підпису та сучасних інтернет-технологій. При цьому розпорядники та одержувачі бюджетних коштів отримають можливість в режимі реального часу відстежувати стан своїх рахунків, відкритих в Управілінні Казначейства, проходження платежів, отримання виписок за рахунками тощо. Дистанційне обслуговування дозволить оптимізувати витрати на підтримку процесу виконання бюджетів усіх рівнів завдяки відмові від потоку вхідних та вихідних паперових документів, прискорити обробку інформації, спростити проходження платежів та обслуговування розпорядників бюджетних коштів усіх рівнів, мінімізувати кількість візитів клієнтів до органів Казначейства та скоротити час на їх обслуговування. Інформація, якою обмінюються клієнт і Казначейство, захищена багаторівневою системою безпеки, що включає використання надійних засобів електронного цифрового підпису.
Програмно-технічний комплекс «Клієнт казначейства – Казначейство» призначений для надання зовнішнім клієнтам Державної казначейської служби України (розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів) віддаленого доступу за допомогою мережі Інтернет до інформаційних ресурсів Казначейства України для автоматизації процесу виконання бюджетів усіх рівнів. Це дозволить оптимізувати витрати на підтримку цього процесу завдяки відмові від потоку вхідних та вихідних паперових документів, прискорити обробку інформації, скоротити час на казначейське обслуговування бюджетів та зменшити кількість помилок в даних.
Доступ зовнішніх клієнтів до системи дистанційного обслуговування відбувається через стандартні web-браузери, які зазвичай розповсюджуються вільно, тому їх використання не збільшить вартість ні інформаційних ресурсів Управління Державної казначейської служби України, ні програмного забезпечення на боці розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів.
Зокрема, до переліку функцій, доступ до яких повинні отримати розпорядники та одержувачі бюджетних коштів, належать:
- функції ведення Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів;
- функції ведення мережі;
- функції обміну плановими бюджетними документами (річний розпис призначень державного бюджету, розписи місцевих бюджетів, планові показники, розподіли, кошториси тощо);
- функції створення та підписання меморіальних документів;
- функції завантаження інформації щодо бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань;
- функції отримання даних щодо руху коштів.
Виключення потоку паперових документів, окрім прямої економії коштів та часу, надає ще одну перевагу. Підтверджуючі документи (бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання тощо), якими супроводжуються платіжні документи, достатньо буде передати до управління Казначейства лише один раз. Електронна копія такого документа буде збережена у базі даних, тому подальше використання цього документа для підтвердження наступного платежу (що буває, наприклад, при виконанні окремих етапів за довгостроковими договорами) буде виконуватись завдяки лише посиланню на збережену копію. Оскільки усі електронні документи (електронні копії паперових документів) підписуються електронним цифровим підписом, інформація, що знаходяться у базі даних, є повним, достовірним та цілком легітимним відбитком оригінального документа.
Завдяки такому рішенню зменшиться навантаження на канали передачі даних між органами Казначейства та розпорядниками державних коштів, спроститься процес обслуговування видаткової частини бюджетів усіх рівнів та зменшиться ризик внесення помилок.
Впровадження системи дистанційного доступу клієнтів Казначейства через ПТК «Клієнт казначейства – Казначейство» спростить проходження платежів, обслуговування розпорядників бюджетних коштів усіх рівнів органами Державного казначейства. При цьому розпорядники та одержувачі бюджетних коштів отримають можливість у режимі реального часу відстежувати стан рахунків, відкритих у Ковельському управлінні Державної казначейської служби України Волинської області, проходження платежів, отримання виписок за рахунками тощо.
Взаємодія Управління Казначейства та клієнтів у рамках системи дистанційного обслуговування здійснюється відповідно до таких нормативно-правових актів:
- Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг»;
- Закон України «Про електронний цифровий підпис»;
- Закон України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах»;
- Закон України «Про банки і банківську діяльність»;
- Закон України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні»;
- Порядок казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 23 серпня 2012 року № 938, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12 вересня 2012 року за № 1569/21881;
- Порядок казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 24 грудня 2012 року № 1407, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17 січня 2013 року за № 130/22662;
- Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 02 березня 2012 року № 309, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20 березня 2012 року за № 419/20732;
- Порядок казначейського обслуговування небюджетних рахунків клієнтів, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 21 липня 2014 року № 770, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 серпня 2014 року за № 928/25705;
- Порядок казначейського обслуговування операцій, пов'язаних з використанням коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2013 року № 303;
- Порядок казначейського обслуговування операцій, пов'язаних з використанням коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 18 грудня 2013 року № 1110 та постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 18 грудня 2013 року № 14, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 січня 2014 року за № 49/24826.
Удосконалення казначейського обслуговування державних коштів шляхом впровадження та розвитку системи дистанційного обслуговування клієнтів за допомогою програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства – Казначейство» є одним з пріоритетних напрямів роботи Державної казначейської служби України на 2016 рік, затверджених Міністром фінансів України.
Протягом останніх років у територіальних органах Державної казначейської служби України виконано ряд завдань, а саме:
- створено внутрішню платіжну систему;
- уведено в експлуатацію акредитований центр сертифікації ключів, потужності якого дозволяють забезпечити на безоплатній основі всіх учасників бюджетного процесу електронним цифровим підписом;
- на базі 9 територіальних органів Державної казначейської служби України розгорнуто відокремлені пункти реєстрації акредитованого центру сертифікації ключів, що надають послуги електронного цифрового підпису клієнтам Казначейства;
- створено комплексну систему захисту інформації на віддалену систему реєстрації абонентів акредитованого центру сертифікації ключів;
- доступ до мережі Інтернет здійснюється через власний захищений вузол доступу з підтвердженою відповідністю, що унеможливлює вторгнення до відомчої мережі;
- розпочато процес упровадження дистанційної форми обслуговування клієнтів шляхом запровадження «Клієнт Казначейства – Казначейство».
У Програмі застосовуються такі терміни:
- електронний цифровий підпис – вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача. Електронний цифровий підпис накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа;
- засіб електронного цифрового підпису – програмний засіб, програмно-апаратний або апаратний пристрій, призначені для генерації ключів, накладення та/або перевірки електронного цифрового підпису;
- акредитований центр сертифікації ключів – центр сертифікації ключів, що здійснив процедуру документального засвідчення компетентності здійснювати діяльність, пов'язану з обслуговуванням посилених сертифікатів ключів;
- послуги електронного цифрового підпису – надання у користування засобів електронного цифрового підпису, допомога при генерації відкритих та особистих ключів, обслуговування сертифікатів ключів (формування, розповсюдження, скасування, зберігання, блокування та поновлення), надання інформації щодо чинних, скасованих і блокованих сертифікатів ключів, послуги фіксування часу, консультації та інші послуги;
- надійний засіб електронного цифрового підпису – засіб електронного цифрового підпису, що має сертифікат відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації;
- доступ до інформації в системі – отримання користувачем можливості обробляти інформацію в системі;
- захист інформації в системі – діяльність, спрямована на запобігання несанкціонованим діям щодо інформації в системі;
- інформаційна (автоматизована) система – організаційно-технічна система, в якій реалізується технологія обробки інформації з використанням технічних і програмних засобів;
- інформаційно-телекомунікаційна система – сукупність інформаційних та телекомунікаційних систем, які у процесі обробки інформації діють як єдине ціле;
- комплексна система захисту інформації – взаємопов'язана сукупність організаційних та інженерно-технічних заходів, засобів і методів захисту інформації;
- програмно-технічний комплекс – апаратні, апаратно-програмні та програмні засоби акредитованого центру, що забезпечують виконання функцій, пов'язаних з наданням послуг електронного цифрового підпису.
ІІІ. Мета та пріоритетні напрямки Програми
Метою Програми є впровадження технологій електронного дистанційного обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів в Ковельському управлінні Державної казначейської служби України Волинської області.
Пріоритетними напрямами впровадження дистанційного обслуговування клієнтів є отримання та передача документів щодо планових показників, створення та підписання меморіальних документів, завантаження інформації щодо бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань, отримання та передача розподілів відкритих асигнувань, створення, підписання та виконання платіжних документів, інформування розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів щодо руху коштів на відповідних рахунках, накладання та перевірка електронного цифрового документообігу, мінімізувати потік паперових документів у процесі казначейського обслуговування.
IV. Основні завдання та принципи реалізації Програми
Основні завдання з упровадження системи дистанційного обслуговування:
- генерація особистих ключів електронного цифрового підпису для працівників установ, що обслуговуються в Ковельському управлінні Державної казначейської служби України Волинської області, призначених для роботи з програмно-технічним комплексом «Клієнт казначейства – Казначейство»;
- надання доступу працівникам установи клієнта до інформаційних ресурсів програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства – Казначейство»;
- надання консультацій клієнтам щодо підключення та роботи в системі дистанційного обслуговування.
Виконання Програми має здійснюватися на основні принципів:
- використання передових інформаційних технологій;
- достовірність інформації та застосування електронного цифрового підпису;
- конфіденційність та інформаційна безпека;
- максимальна інтеграція з інформаційними ресурсами органів державної влади;
- доступність та прозорість інформації;
- відмовостійкість та гарантована схоронність даних.
V. АНАЛІЗ ФІКТОРІВ ВПЛИВУ НА ПРОБЛЕМИ ТА РЕСУРСІВ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ (SWOT-АНАЛІЗ)
Сильні сторони (S) | Слабкі сторони (W) |
- системність роботи по казначейському обслговванню бюджетів через СДО; | - застаріла матеріально-технічна база, оснащення |
- різноманітність надання послуг розпорядникам та одержвачам коштів місцевих бюджетів через СДО | |
Можливості (O) | Загрози (Т) |
- створення умов для забезпечення безперебійного обслуговвання розпорядників коштів районного бюджету за допомогою СДО | - зменшення фінансування органів казначейства з держбюджету. |
- залучення коштів для підвищення матеріально-технічного забезпечення управління |
VІ. Обсяги та джерела фінансування Програми
Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів районного бюджету, що передаються у вигляді субвенції державному бюджету у порядку дії статті 85 Бюджетного кодексу України, а також за рахунок інших джерел відповідно до чинного законодавства. Орієнтовні обсяги фінансування 50,0 тис. грн., вказані в Додатку 1.
Для забезпечення безперебійного функціонування обслуговування розпорядників коштів районного бюджету та технічної можливості своєчасного опрацювання документів, що надійшли від розпорядників та одержувачів бюджетних коштів за допомогою системи дистанційного обслуговування клієнтів, планується придбання 2 персональних комп’ютерів, 2 моніторів, 1 багатофункціональний пристрій та 2 батареї безперебійного живлення.
VІІ. Очікувані наслідки реалізації Програми
Реалізація завдань Програми сприятиме оптимізації процесу казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.
Очікуваними результатами виконання Програми є:
- зменшення витрат на підтримку процесу виконання бюджетів усіх рівнів завдяки відмові від потоку вхідних та вихідних паперових документів;
- оперативність в прийнятті управлінських рішень;
- постійний моніторинг руху грошових ресурсів установи;
- постійний контроль за проходженням та витрачанням бюджетних коштів;
- прискорення обробки інформації, спрощення проходження платежів та обслуговування розпорядників бюджетних коштів усіх рівнів;
- зменшення кількості візитів клієнтів до органів Казначейства та скорочення часу на їх обслуговування.
Упровадження системи дистанційного обслуговування клієнтів через ПТК «Клієнт Казначейства – Казначейство» дозволить забезпечити повний цикл обслуговування розпорядників бюджетних коштів усіх рівнів, оптимізувати витрати на підтримку процесу обслуговування розпорядників бюджетних коштів усіх рівнів, прискорити обробку інформації, скоротити час на казначейське обслуговування бюджетів, зменшити витрати на розхідні матеріали для друку та транспортування. Виключення потоку паперових документів, окрім прямої економії коштів та часу, надає ще одну перевагу. Підтверджуючі документи (бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання тощо), якими супроводжуються платіжні документи, достатньо буде передати до органу Державної казначейської служби лише один раз. Електронна копія такого документа буде збережена у базі даних, тому подальше використання цього документа для підтвердження наступного платежу (що буває, наприклад, при виконанні окремих етапів за довгостроковими договорами) буде виконуватись завдяки лише посиланню на збережену копію. Оскільки усі електронні документи (електронні копії паперових документів) підписуються електронним цифровим підписом, інформація, що знаходяться у базі даних, є повним, достовірним та цілком легітимним відбитком оригінального документа.
Послуги з генерації ключів електронного цифрового підпису, первинного підключення, використання та підтримки клієнтів системи дистанційного обслуговування клієнтів через ПТК «Клієнт Казначейства – Казначейство» надаються безкоштовно. Витрати на придбання носіїв ключової інформації є разовими та здійснюються за рахунок коштів клієнтів. Окупність придбаних носіїв ключової інформації, навіть за умови невеликих кошторисних призначень бюджетних установ, становить шість місяців у зв’язку з економією витрат на відрядження, папір, витратні матеріали тощо.
VІІІ. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Функції координації та контролю за ходом виконання завдань покладено на Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області, яке проводить аналіз ефективності виконання Програми та постійну комісію районної ради з питань бюджету.
Відповідальний виконавець до 1 березня 2017 року інформує районну раду про хід виконання даної Програми.
При необхідності внесення змін у завдання та заходи Програми, відповідальний виконавець подає відповідні зміни на розгляд та затвердження сесії районної ради.
Начальник Ковельського управління
Державної казначейської служби України
Волинської області Л.С.Степанюк
Заходи Програми «Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів» на 2016 рік
№ з/п | Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) | Перелік заходів Програми | Строк виконання заходу | Виконавці | Джерела фінансування | Орієнтовні обсяги фінансування (вартість)*, тис. гривень, у тому числі: | Очікуваний результат |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. | Впровадження системи дистанційного обслуговування клієнтів за допомогою програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства - Казначейства» | Забезпечення безперебійного обслуговування розпорядників коштів районного бюджету (встановлення батарей безперебійного живлення). | 2016 | Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області | Районний бюджет | 5 | Безперебійне надання послуг дистанційного казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів |
Забезпечення технічної можливості своєчасного та якісного опрацювання в автоматизованій системі «Є-Казна» документів, що надійшли від розпорядників та одержувачів бюджетних коштів за допомогою системи дистанційного обслуговування клієнтів (забезпечення оперативними, надійними і ліцензійними засобами обробки даних (комп'ютери і монітори)) | 2016 | Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області | Районний бюджет | 34 | Оптимізація процесу казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів | ||
Організація впровадження дистанційного обслуговування розпорядників бюджетних коштів (забезпечення високопродуктивними засобами компютерної перифірії (багатофункціональний пристрій)) | 2016 | Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області | Районний бюджет | 11 | Забезпечення введення процесу дистанційного казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів |
Розпорядження голови Ковельської
районної державної адміністрації
від ______________ № _______
ПРОЕКТ
ПРОГРАМА
«Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів»
І. Паспорт Програми
1. | Ініціатор розроблення Програми | Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області |
2. | Дата, номер і назва розпорядчого документу органу виконавчої влади | Розпорядження голови Ковельської районної Державної адміністрації від ________ року №___ “Про схвалення проекту Програми “Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів”” |
3. | Розробник Програми | Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області |
4. | Відповідальний виконавець Програми | Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області, Ковельська районна державна адміністрація |
5. | Учасники Програми | Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області, розпорядники, одержувачі бюджетних коштів |
6. | Термін реалізації Програми | 2016 рік |
7. | Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього, у тому числі: | 50,0 тис. грн. |
кошти районного бюджету | 50,0 тис. грн. |
ІІ. Визначення проблематики та необхідності створення Програми
Програма «Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів» (далі – Програма) розроблена Ковельським управлінням Державної казначейської служби України Волинської області з метою підвищення дієвості і ефективності функціонування системи казначейського обслуговування бюджетів за рахунок використання сучасних методів обробки інформації, безперервної модернізації, удосконалення інформаційно-обчислювальної системи. Головним пріоритетом Програми є запровадження електронної форми обслуговування клієнтів за допомогою програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства – Казначейство» з використанням надійних засобів електронного цифрового підпису та сучасних інтернет-технологій в процесі казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.Сучасний стан розвитку телекомунікаційних систем та інформаційних технологій, наявність необхідної нормативно-правової бази щодо використання електронного цифрового підпису створили всі передумови для запровадження повноцінного, юридично значимого, електронного документообігу в органах державної влади. З метою спрощення та оптимізації взаємодії розпорядників та одержувачів бюджетних коштів у процесі казначейського обслуговування в територіальних органах Казначейства Волинської області розпочато процес запровадження електронної форми обслуговування клієнтів за допомогою програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства – Казначейство» з використанням надійних засобів електронного цифрового підпису та сучасних інтернет-технологій. При цьому розпорядники та одержувачі бюджетних коштів отримають можливість в режимі реального часу відстежувати стан своїх рахунків, відкритих в Управілінні Казначейства, проходження платежів, отримання виписок за рахунками тощо. Дистанційне обслуговування дозволить оптимізувати витрати на підтримку процесу виконання бюджетів усіх рівнів завдяки відмові від потоку вхідних та вихідних паперових документів, прискорити обробку інформації, спростити проходження платежів та обслуговування розпорядників бюджетних коштів усіх рівнів, мінімізувати кількість візитів клієнтів до органів Казначейства та скоротити час на їх обслуговування. Інформація, якою обмінюються клієнт і Казначейство, захищена багаторівневою системою безпеки, що включає використання надійних засобів електронного цифрового підпису.
Доступ зовнішніх клієнтів до системи дистанційного обслуговування відбувається через стандартні web-браузери, які зазвичай розповсюджуються вільно, тому їх використання не збільшить вартість ні інформаційних ресурсів Управління Державної казначейської служби України, ні програмного забезпечення на боці розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів.
Зокрема, до переліку функцій, доступ до яких повинні отримати розпорядники та одержувачі бюджетних коштів, належать:
- функції ведення Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів;
- функції ведення мережі;
- функції обміну плановими бюджетними документами (річний розпис призначень державного бюджету, розписи місцевих бюджетів, планові показники, розподіли, кошториси тощо);
- функції створення та підписання меморіальних документів;
- функції завантаження інформації щодо бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань;
- функції отримання даних щодо руху коштів.
Виключення потоку паперових документів, окрім прямої економії коштів та часу, надає ще одну перевагу. Підтверджуючі документи (бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання тощо), якими супроводжуються платіжні документи, достатньо буде передати до управління Казначейства лише один раз. Електронна копія такого документа буде збережена у базі даних, тому подальше використання цього документа для підтвердження наступного платежу (що буває, наприклад, при виконанні окремих етапів за довгостроковими договорами) буде виконуватись завдяки лише посиланню на збережену копію. Оскільки усі електронні документи (електронні копії паперових документів) підписуються електронним цифровим підписом, інформація, що знаходяться у базі даних, є повним, достовірним та цілком легітимним відбитком оригінального документа.
Завдяки такому рішенню зменшиться навантаження на канали передачі даних між органами Казначейства та розпорядниками державних коштів, спроститься процес обслуговування видаткової частини бюджетів усіх рівнів та зменшиться ризик внесення помилок.
Впровадження системи дистанційного доступу клієнтів Казначейства через ПТК «Клієнт казначейства – Казначейство» спростить проходження платежів, обслуговування розпорядників бюджетних коштів усіх рівнів органами Державного казначейства. При цьому розпорядники та одержувачі бюджетних коштів отримають можливість у режимі реального часу відстежувати стан рахунків, відкритих у Ковельському управлінні Державної казначейської служби України Волинської області, проходження платежів, отримання виписок за рахунками тощо.
Взаємодія Управління Казначейства та клієнтів у рамках системи дистанційного обслуговування здійснюється відповідно до таких нормативно-правових актів:
- Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг»;
- Закон України «Про електронний цифровий підпис»;
- Закон України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах»;
- Закон України «Про банки і банківську діяльність»;
- Закон України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні»;
- Порядок казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 23 серпня 2012 року № 938, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12 вересня 2012 року за № 1569/21881;
- Порядок казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 24 грудня 2012 року № 1407, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17 січня 2013 року за № 130/22662;
- Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 02 березня 2012 року № 309, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20 березня 2012 року за № 419/20732;
- Порядок казначейського обслуговування небюджетних рахунків клієнтів, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 21 липня 2014 року № 770, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 серпня 2014 року за № 928/25705;
- Порядок казначейського обслуговування операцій, пов'язаних з використанням коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2013 року № 303;
- Порядок казначейського обслуговування операцій, пов'язаних з використанням коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 18 грудня 2013 року № 1110 та постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 18 грудня 2013 року № 14, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 січня 2014 року за № 49/24826.
Удосконалення казначейського обслуговування державних коштів шляхом впровадження та розвитку системи дистанційного обслуговування клієнтів за допомогою програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства – Казначейство» є одним з пріоритетних напрямів роботи Державної казначейської служби України на 2016 рік, затверджених Міністром фінансів України.
Протягом останніх років у територіальних органах Державної казначейської служби України виконано ряд завдань, а саме:
- створено внутрішню платіжну систему;
- уведено в експлуатацію акредитований центр сертифікації ключів, потужності якого дозволяють забезпечити на безоплатній основі всіх учасників бюджетного процесу електронним цифровим підписом;
- на базі 9 територіальних органів Державної казначейської служби України розгорнуто відокремлені пункти реєстрації акредитованого центру сертифікації ключів, що надають послуги електронного цифрового підпису клієнтам Казначейства;
- створено комплексну систему захисту інформації на віддалену систему реєстрації абонентів акредитованого центру сертифікації ключів;
- доступ до мережі Інтернет здійснюється через власний захищений вузол доступу з підтвердженою відповідністю, що унеможливлює вторгнення до відомчої мережі;
- розпочато процес упровадження дистанційної форми обслуговування клієнтів шляхом запровадження «Клієнт Казначейства – Казначейство».
У Програмі застосовуються такі терміни:
- електронний цифровий підпис – вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача. Електронний цифровий підпис накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа;
- засіб електронного цифрового підпису – програмний засіб, програмно-апаратний або апаратний пристрій, призначені для генерації ключів, накладення та/або перевірки електронного цифрового підпису;
- акредитований центр сертифікації ключів – центр сертифікації ключів, що здійснив процедуру документального засвідчення компетентності здійснювати діяльність, пов'язану з обслуговуванням посилених сертифікатів ключів;
- послуги електронного цифрового підпису – надання у користування засобів електронного цифрового підпису, допомога при генерації відкритих та особистих ключів, обслуговування сертифікатів ключів (формування, розповсюдження, скасування, зберігання, блокування та поновлення), надання інформації щодо чинних, скасованих і блокованих сертифікатів ключів, послуги фіксування часу, консультації та інші послуги;
- надійний засіб електронного цифрового підпису – засіб електронного цифрового підпису, що має сертифікат відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації;
- доступ до інформації в системі – отримання користувачем можливості обробляти інформацію в системі;
- захист інформації в системі – діяльність, спрямована на запобігання несанкціонованим діям щодо інформації в системі;
- інформаційна (автоматизована) система – організаційно-технічна система, в якій реалізується технологія обробки інформації з використанням технічних і програмних засобів;
- інформаційно-телекомунікаційна система – сукупність інформаційних та телекомунікаційних систем, які у процесі обробки інформації діють як єдине ціле;
- комплексна система захисту інформації – взаємопов'язана сукупність організаційних та інженерно-технічних заходів, засобів і методів захисту інформації;
- програмно-технічний комплекс – апаратні, апаратно-програмні та програмні засоби акредитованого центру, що забезпечують виконання функцій, пов'язаних з наданням послуг електронного цифрового підпису.
ІІІ. Мета та пріоритетні напрямки Програми
Метою Програми є впровадження технологій електронного дистанційного обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів в Ковельському управлінні Державної казначейської служби України Волинської області.
Пріоритетними напрямами впровадження дистанційного обслуговування клієнтів є отримання та передача документів щодо планових показників, створення та підписання меморіальних документів, завантаження інформації щодо бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань, отримання та передача розподілів відкритих асигнувань, створення, підписання та виконання платіжних документів, інформування розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів щодо руху коштів на відповідних рахунках, накладання та перевірка електронного цифрового документообігу, мінімізувати потік паперових документів у процесі казначейського обслуговування.
IV. Основні завдання та принципи реалізації Програми
Основні завдання з упровадження системи дистанційного обслуговування:
- генерація особистих ключів електронного цифрового підпису для працівників установ, що обслуговуються в Ковельському управлінні Державної казначейської служби України Волинської області, призначених для роботи з програмно-технічним комплексом «Клієнт казначейства – Казначейство»;
- надання доступу працівникам установи клієнта до інформаційних ресурсів програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства – Казначейство»;
- надання консультацій клієнтам щодо підключення та роботи в системі дистанційного обслуговування.
Виконання Програми має здійснюватися на основні принципів:
- використання передових інформаційних технологій;
- достовірність інформації та застосування електронного цифрового підпису;
- конфіденційність та інформаційна безпека;
- максимальна інтеграція з інформаційними ресурсами органів державної влади;
- доступність та прозорість інформації;
- відмовостійкість та гарантована схоронність даних.
V. АНАЛІЗ ФАКТОРІВ ВПЛИВУ НА ПРОБЛЕМИ ТА РЕСУРСІВ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ (SWOT-АНАЛІЗ)
Сильні сторони (S) | Слабкі сторони (W) |
- системність роботи по казначейському обслговванню бюджетів через СДО; | - застаріла матеріально-технічна база, оснащення |
- різноманітність надання послуг розпорядникам та одержвачам коштів місцевих бюджетів через СДО | |
Можливості (O) | Загрози (Т) |
- створення умов для забезпечення безперебійного обслуговання розпорядників коштів районного бюджету за допомогою СДО | - зменшення фінансування органів казначейства з держбюджету. |
- залучення коштів для підвищення матеріально-технічного забезпечення управління |
VІ. Обсяги та джерела фінансування Програми
Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів районного бюджету, що передаються у вигляді субвенції державному бюджету у порядку дії статті 85 Бюджетного кодексу України, а також за рахунок інших джерел відповідно до чинного законодавства. Орієнтовні обсяги фінансування 50,0 тис. грн., вказані в Додатку 1.
Для забезпечення безперебійного функціонування обслуговування розпорядників коштів районного бюджету та технічної можливості своєчасного опрацювання документів, що надійшли від розпорядників та одержувачів бюджетних коштів за допомогою системи дистанційного обслуговування клієнтів, планується придбання 2 персональних комп’ютерів, 2 моніторів, 1 багатофункціональний пристрій та 2 батареї безперебійного живлення.
VІІ. Очікувані наслідки реалізації Програми
Реалізація завдань Програми сприятиме оптимізації процесу казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.
Очікуваними результатами виконання Програми є:
- зменшення витрат на підтримку процесу виконання бюджетів усіх рівнів завдяки відмові від потоку вхідних та вихідних паперових документів;
- оперативність в прийнятті управлінських рішень;
- постійний моніторинг руху грошових ресурсів установи;
- постійний контроль за проходженням та витрачанням бюджетних коштів;
- прискорення обробки інформації, спрощення проходження платежів та обслуговування розпорядників бюджетних коштів усіх рівнів;
- зменшення кількості візитів клієнтів до органів Казначейства та скорочення часу на їх обслуговування.
Упровадження системи дистанційного обслуговування клієнтів через ПТК «Клієнт Казначейства – Казначейство» дозволить забезпечити повний цикл обслуговування розпорядників бюджетних коштів усіх рівнів, оптимізувати витрати на підтримку процесу обслуговування розпорядників бюджетних коштів усіх рівнів, прискорити обробку інформації, скоротити час на казначейське обслуговування бюджетів, зменшити витрати на розхідні матеріали для друку та транспортування. Виключення потоку паперових документів, окрім прямої економії коштів та часу, надає ще одну перевагу. Підтверджуючі документи (бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання тощо), якими супроводжуються платіжні документи, достатньо буде передати до органу Державної казначейської служби лише один раз. Електронна копія такого документа буде збережена у базі даних, тому подальше використання цього документа для підтвердження наступного платежу (що буває, наприклад, при виконанні окремих етапів за довгостроковими договорами) буде виконуватись завдяки лише посиланню на збережену копію. Оскільки усі електронні документи (електронні копії паперових документів) підписуються електронним цифровим підписом, інформація, що знаходяться у базі даних, є повним, достовірним та цілком легітимним відбитком оригінального документа.
Послуги з генерації ключів електронного цифрового підпису, первинного підключення, використання та підтримки клієнтів системи дистанційного обслуговування клієнтів через ПТК «Клієнт Казначейства – Казначейство» надаються безкоштовно. Витрати на придбання носіїв ключової інформації є разовими та здійснюються за рахунок коштів клієнтів. Окупність придбаних носіїв ключової інформації, навіть за умови невеликих кошторисних призначень бюджетних установ, становить шість місяців у зв’язку з економією витрат на відрядження, папір, витратні матеріали тощо.
VІІІ. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Функції координації та контролю за ходом виконання завдань покладено на Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області, яке проводить аналіз ефективності виконання Програми та постійну комісію районної ради з питань бюджету.
Відповідальний виконавець до 1 березня 2017 року інформує районну раду про хід виконання даної Програми.
При необхідності внесення змін у завдання та заходи Програми, відповідальний виконавець подає відповідні зміни на розгляд та затвердження сесії районної ради.
Начальник Ковельського управління
Державної казначейської служби України
Волинської області Л.С.Степанюк
8. Заходи Програми «Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів» на 2016 рік
№ з/п | Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) | Перелік заходів Програми | Строк виконання заходу | Виконавці | Джерела фінансування | Орієнтовні обсяги фінансування (вартість)*, тис. гривень, у тому числі: | Очікуваний результат |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. | Впровадження системи дистанційного обслуговування клієнтів за допомогою програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства - Казначейства» | Забезпечення безперебійного обслуговування розпорядників коштів районного бюджету (встановлення батарей безперебійного живлення). | 2016 | Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області | Районний бюджет | 5 | Безперебійне надання послуг дистанційного казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів |
Забезпечення технічної можливості своєчасного та якісного опрацювання в автоматизованій системі «Є-Казна» документів, що надійшли від розпорядників та одержувачів бюджетних коштів за допомогою системи дистанційного обслуговування клієнтів (забезпечення оперативними, надійними і ліцензійними засобами обробки даних (комп'ютери і монітори)) | 2016 | Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області | Районний бюджет | 34 | Оптимізація процесу казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів | ||
Організація впровадження дистанційного обслуговування розпорядників бюджетних коштів (забезпечення високопродуктивними засобами компютерної перифірії (багатофункціональний пристрій)) | 2016 | Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області | Районний бюджет | 11 | Забезпечення введення процесу дистанційного казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів |
«ПОГОДЖЕНО» «ПОГОДЖЕНО»
Начальник відділу економічного Начальник управління
розвитку і торгівлі районної фінансів районної державної
державної адміністрації адміністрації
______________ Л. Білинська ____________________ С. Карпюк
«____» ______________ 2016р. «____» __________________ 2016р.
ПРОЕКТ
ПРОГРАМА
«Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів»
М.Ковель 2016 рік
І. Паспорт Програми
1. | Ініціатор розроблення Програми | Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області |
2. | Дата, номер і назва розпорядчого документу органу виконавчої влади | Розпорядження голови Ковельської районної Державної адміністрації від ________ року №___ “Про схвалення проекту Програми “Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів”” |
3. | Розробник Програми | Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області |
4. | Відповідальний виконавець Програми | Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області, Ковельська районна державна адміністрація |
5. | Учасники Програми | Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області, розпорядники, одержувачі бюджетних коштів |
6. | Термін реалізації Програми | 2016 рік |
7. | Загальний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього, у тому числі: | 50,0 тис. грн. |
кошти районного бюджету | 50,0 тис. грн. |
ІІ. Визначення проблематики та необхідності створення Програми
Програма «Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів» (далі – Програма) розроблена Ковельським управлінням Державної казначейської служби України Волинської області з метою підвищення дієвості і ефективності функціонування системи казначейського обслуговування бюджетів за рахунок використання сучасних методів обробки інформації, безперервної модернізації, удосконалення інформаційно-обчислювальної системи. Головним пріоритетом Програми є запровадження електронної форми обслуговування клієнтів за допомогою програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства – Казначейство» з використанням надійних засобів електронного цифрового підпису та сучасних інтернет-технологій в процесі казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.
Сучасний стан розвитку телекомунікаційних систем та інформаційних технологій, наявність необхідної нормативно-правової бази щодо використання електронного цифрового підпису створили всі передумови для запровадження повноцінного, юридично значимого, електронного документообігу в органах державної влади. З метою спрощення та оптимізації взаємодії розпорядників та одержувачів бюджетних коштів у процесі казначейського обслуговування в територіальних органах Казначейства Волинської області розпочато процес запровадження електронної форми обслуговування клієнтів за допомогою програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства – Казначейство» з використанням надійних засобів електронного цифрового підпису та сучасних інтернет-технологій. При цьому розпорядники та одержувачі бюджетних коштів отримають можливість в режимі реального часу відстежувати стан своїх рахунків, відкритих в Управілінні Казначейства, проходження платежів, отримання виписок за рахунками тощо. Дистанційне обслуговування дозволить оптимізувати витрати на підтримку процесу виконання бюджетів усіх рівнів завдяки відмові від потоку вхідних та вихідних паперових документів, прискорити обробку інформації, спростити проходження платежів та обслуговування розпорядників бюджетних коштів усіх рівнів, мінімізувати кількість візитів клієнтів до органів Казначейства та скоротити час на їх обслуговування. Інформація, якою обмінюються клієнт і Казначейство, захищена багаторівневою системою безпеки, що включає використання надійних засобів електронного цифрового підпису.
Програмно-технічний комплекс «Клієнт казначейства – Казначейство» призначений для надання зовнішнім клієнтам Державної казначейської служби України (розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів) віддаленого доступу за допомогою мережі Інтернет до інформаційних ресурсів Казначейства України для автоматизації процесу виконання бюджетів усіх рівнів. Це дозволить оптимізувати витрати на підтримку цього процесу завдяки відмові від потоку вхідних та вихідних паперових документів, прискорити обробку інформації, скоротити час на казначейське обслуговування бюджетів та зменшити кількість помилок в даних.
Доступ зовнішніх клієнтів до системи дистанційного обслуговування відбувається через стандартні web-браузери, які зазвичай розповсюджуються вільно, тому їх використання не збільшить вартість ні інформаційних ресурсів Управління Державної казначейської служби України, ні програмного забезпечення на боці розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів.
Зокрема, до переліку функцій, доступ до яких повинні отримати розпорядники та одержувачі бюджетних коштів, належать:
- функції ведення Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів;
- функції ведення мережі;
- функції обміну плановими бюджетними документами (річний розпис призначень державного бюджету, розписи місцевих бюджетів, планові показники, розподіли, кошториси тощо);
- функції створення та підписання меморіальних документів;
- функції завантаження інформації щодо бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань;
- функції отримання даних щодо руху коштів.
Виключення потоку паперових документів, окрім прямої економії коштів та часу, надає ще одну перевагу. Підтверджуючі документи (бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання тощо), якими супроводжуються платіжні документи, достатньо буде передати до управління Казначейства лише один раз. Електронна копія такого документа буде збережена у базі даних, тому подальше використання цього документа для підтвердження наступного платежу (що буває, наприклад, при виконанні окремих етапів за довгостроковими договорами) буде виконуватись завдяки лише посиланню на збережену копію. Оскільки усі електронні документи (електронні копії паперових документів) підписуються електронним цифровим підписом, інформація, що знаходяться у базі даних, є повним, достовірним та цілком легітимним відбитком оригінального документа.
Завдяки такому рішенню зменшиться навантаження на канали передачі даних між органами Казначейства та розпорядниками державних коштів, спроститься процес обслуговування видаткової частини бюджетів усіх рівнів та зменшиться ризик внесення помилок.
Впровадження системи дистанційного доступу клієнтів Казначейства через ПТК «Клієнт казначейства – Казначейство» спростить проходження платежів, обслуговування розпорядників бюджетних коштів усіх рівнів органами Державного казначейства. При цьому розпорядники та одержувачі бюджетних коштів отримають можливість у режимі реального часу відстежувати стан рахунків, відкритих у Ковельському управлінні Державної казначейської служби України Волинської області, проходження платежів, отримання виписок за рахунками тощо.
Взаємодія Управління Казначейства та клієнтів у рамках системи дистанційного обслуговування здійснюється відповідно до таких нормативно-правових актів:
- Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг»;
- Закон України «Про електронний цифровий підпис»;
- Закон України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах»;
- Закон України «Про банки і банківську діяльність»;
- Закон України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні»;
- Порядок казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 23 серпня 2012 року № 938, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12 вересня 2012 року за № 1569/21881;
- Порядок казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 24 грудня 2012 року № 1407, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17 січня 2013 року за № 130/22662;
- Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 02 березня 2012 року № 309, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20 березня 2012 року за № 419/20732;
- Порядок казначейського обслуговування небюджетних рахунків клієнтів, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 21 липня 2014 року № 770, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 серпня 2014 року за № 928/25705;
- Порядок казначейського обслуговування операцій, пов'язаних з використанням коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 22 квітня 2013 року № 303;
- Порядок казначейського обслуговування операцій, пов'язаних з використанням коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 18 грудня 2013 року № 1110 та постановою правління Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 18 грудня 2013 року № 14, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 14 січня 2014 року за № 49/24826.
Удосконалення казначейського обслуговування державних коштів шляхом впровадження та розвитку системи дистанційного обслуговування клієнтів за допомогою програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства – Казначейство» є одним з пріоритетних напрямів роботи Державної казначейської служби України на 2016 рік, затверджених Міністром фінансів України.
Протягом останніх років у територіальних органах Державної казначейської служби України виконано ряд завдань, а саме:
- створено внутрішню платіжну систему;
- уведено в експлуатацію акредитований центр сертифікації ключів, потужності якого дозволяють забезпечити на безоплатній основі всіх учасників бюджетного процесу електронним цифровим підписом;
- на базі 9 територіальних органів Державної казначейської служби України розгорнуто відокремлені пункти реєстрації акредитованого центру сертифікації ключів, що надають послуги електронного цифрового підпису клієнтам Казначейства;
- створено комплексну систему захисту інформації на віддалену систему реєстрації абонентів акредитованого центру сертифікації ключів;
- доступ до мережі Інтернет здійснюється через власний захищений вузол доступу з підтвердженою відповідністю, що унеможливлює вторгнення до відомчої мережі;
- розпочато процес упровадження дистанційної форми обслуговування клієнтів шляхом запровадження «Клієнт Казначейства – Казначейство».
У Програмі застосовуються такі терміни:
- електронний цифровий підпис – вид електронного підпису, отриманого за результатом криптографічного перетворення набору електронних даних, який додається до цього набору або логічно з ним поєднується і дає змогу підтвердити його цілісність та ідентифікувати підписувача. Електронний цифровий підпис накладається за допомогою особистого ключа та перевіряється за допомогою відкритого ключа;
- засіб електронного цифрового підпису – програмний засіб, програмно-апаратний або апаратний пристрій, призначені для генерації ключів, накладення та/або перевірки електронного цифрового підпису;
- акредитований центр сертифікації ключів – центр сертифікації ключів, що здійснив процедуру документального засвідчення компетентності здійснювати діяльність, пов'язану з обслуговуванням посилених сертифікатів ключів;
- послуги електронного цифрового підпису – надання у користування засобів електронного цифрового підпису, допомога при генерації відкритих та особистих ключів, обслуговування сертифікатів ключів (формування, розповсюдження, скасування, зберігання, блокування та поновлення), надання інформації щодо чинних, скасованих і блокованих сертифікатів ключів, послуги фіксування часу, консультації та інші послуги;
- надійний засіб електронного цифрового підпису – засіб електронного цифрового підпису, що має сертифікат відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної експертизи у сфері криптографічного захисту інформації;
- доступ до інформації в системі – отримання користувачем можливості обробляти інформацію в системі;
- захист інформації в системі – діяльність, спрямована на запобігання несанкціонованим діям щодо інформації в системі;
- інформаційна (автоматизована) система – організаційно-технічна система, в якій реалізується технологія обробки інформації з використанням технічних і програмних засобів;
- інформаційно-телекомунікаційна система – сукупність інформаційних та телекомунікаційних систем, які у процесі обробки інформації діють як єдине ціле;
- комплексна система захисту інформації – взаємопов'язана сукупність організаційних та інженерно-технічних заходів, засобів і методів захисту інформації;
- програмно-технічний комплекс – апаратні, апаратно-програмні та програмні засоби акредитованого центру, що забезпечують виконання функцій, пов'язаних з наданням послуг електронного цифрового підпису.
ІІІ. Мета та пріоритетні напрямки Програми
Метою Програми є впровадження технологій електронного дистанційного обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів в Ковельському управлінні Державної казначейської служби України Волинської області.
Пріоритетними напрямами впровадження дистанційного обслуговування клієнтів є отримання та передача документів щодо планових показників, створення та підписання меморіальних документів, завантаження інформації щодо бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань, отримання та передача розподілів відкритих асигнувань, створення, підписання та виконання платіжних документів, інформування розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів щодо руху коштів на відповідних рахунках, накладання та перевірка електронного цифрового документообігу, мінімізувати потік паперових документів у процесі казначейського обслуговування.
IV. Основні завдання та принципи реалізації Програми
Основні завдання з упровадження системи дистанційного обслуговування:
- генерація особистих ключів електронного цифрового підпису для працівників установ, що обслуговуються в Ковельському управлінні Державної казначейської служби України Волинської області, призначених для роботи з програмно-технічним комплексом «Клієнт казначейства – Казначейство»;
- надання доступу працівникам установи клієнта до інформаційних ресурсів програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства – Казначейство»;
- надання консультацій клієнтам щодо підключення та роботи в системі дистанційного обслуговування.
Виконання Програми має здійснюватися на основні принципів:
- використання передових інформаційних технологій;
- достовірність інформації та застосування електронного цифрового підпису;
- конфіденційність та інформаційна безпека;
- максимальна інтеграція з інформаційними ресурсами органів державної влади;
- доступність та прозорість інформації;
- відмовостійкість та гарантована схоронність даних.
V. АНАЛІЗ ФІКТОРІВ ВПЛИВУ НА ПРОБЛЕМИ ТА РЕСУРСІВ ДЛЯ РЕАЛІЗАЦІЇ (SWOT-АНАЛІЗ)
Сильні сторони (S) | Слабкі сторони (W) |
- системність роботи по казначейському обслговванню бюджетів через СДО; | - застаріла матеріально-технічна база, оснащення |
- різноманітність надання послуг розпорядникам та одержвачам коштів місцевих бюджетів через СДО | |
Можливості (O) | Загрози (Т) |
- створення умов для забезпечення безперебійного обслуговвання розпорядників коштів районного бюджету за допомогою СДО | - зменшення фінансування органів казначейства з держбюджету. |
- залучення коштів для підвищення матеріально-технічного забезпечення управління |
VІ. Обсяги та джерела фінансування Програми
Фінансове забезпечення Програми здійснюється за рахунок коштів районного бюджету, що передаються у вигляді субвенції державному бюджету у порядку дії статті 85 Бюджетного кодексу України, а також за рахунок інших джерел відповідно до чинного законодавства. Орієнтовні обсяги фінансування 50,0 тис. грн., вказані в Додатку 1.
Для забезпечення безперебійного функціонування обслуговування розпорядників коштів районного бюджету та технічної можливості своєчасного опрацювання документів, що надійшли від розпорядників та одержувачів бюджетних коштів за допомогою системи дистанційного обслуговування клієнтів, планується придбання 2 персональних комп’ютерів, 2 моніторів, 1 багатофункціональний пристрій та 2 батареї безперебійного живлення.
VІІ. Очікувані наслідки реалізації Програми
Реалізація завдань Програми сприятиме оптимізації процесу казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.
Очікуваними результатами виконання Програми є:
- зменшення витрат на підтримку процесу виконання бюджетів усіх рівнів завдяки відмові від потоку вхідних та вихідних паперових документів;
- оперативність в прийнятті управлінських рішень;
- постійний моніторинг руху грошових ресурсів установи;
- постійний контроль за проходженням та витрачанням бюджетних коштів;
- прискорення обробки інформації, спрощення проходження платежів та обслуговування розпорядників бюджетних коштів усіх рівнів;
- зменшення кількості візитів клієнтів до органів Казначейства та скорочення часу на їх обслуговування.
Упровадження системи дистанційного обслуговування клієнтів через ПТК «Клієнт Казначейства – Казначейство» дозволить забезпечити повний цикл обслуговування розпорядників бюджетних коштів усіх рівнів, оптимізувати витрати на підтримку процесу обслуговування розпорядників бюджетних коштів усіх рівнів, прискорити обробку інформації, скоротити час на казначейське обслуговування бюджетів, зменшити витрати на розхідні матеріали для друку та транспортування. Виключення потоку паперових документів, окрім прямої економії коштів та часу, надає ще одну перевагу. Підтверджуючі документи (бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання тощо), якими супроводжуються платіжні документи, достатньо буде передати до органу Державної казначейської служби лише один раз. Електронна копія такого документа буде збережена у базі даних, тому подальше використання цього документа для підтвердження наступного платежу (що буває, наприклад, при виконанні окремих етапів за довгостроковими договорами) буде виконуватись завдяки лише посиланню на збережену копію. Оскільки усі електронні документи (електронні копії паперових документів) підписуються електронним цифровим підписом, інформація, що знаходяться у базі даних, є повним, достовірним та цілком легітимним відбитком оригінального документа.
Послуги з генерації ключів електронного цифрового підпису, первинного підключення, використання та підтримки клієнтів системи дистанційного обслуговування клієнтів через ПТК «Клієнт Казначейства – Казначейство» надаються безкоштовно. Витрати на придбання носіїв ключової інформації є разовими та здійснюються за рахунок коштів клієнтів. Окупність придбаних носіїв ключової інформації, навіть за умови невеликих кошторисних призначень бюджетних установ, становить шість місяців у зв’язку з економією витрат на відрядження, папір, витратні матеріали тощо.
VІІІ. Координація та контроль за ходом виконання Програми
Функції координації та контролю за ходом виконання завдань покладено на Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області, яке проводить аналіз ефективності виконання Програми та постійну комісію районної ради з питань бюджету.
Відповідальний виконавець до 1 березня 2017 року інформує районну раду про хід виконання даної Програми.
При необхідності внесення змін у завдання та заходи Програми, відповідальний виконавець подає відповідні зміни на розгляд та затвердження сесії районної ради.
Начальник Ковельського управління
Державної казначейської служби України
Волинської області Л.С.Степанюк
Заходи Програми «Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів» на 2016 рік
№ з/п | Назва напряму діяльності (пріоритетні завдання) | Перелік заходів Програми | Строк виконання заходу | Виконавці | Джерела фінансування | Орієнтовні обсяги фінансування (вартість)*, тис. гривень, у тому числі: | Очікуваний результат |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
1. | Впровадження системи дистанційного обслуговування клієнтів за допомогою програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства - Казначейства» | Забезпечення безперебійного обслуговування розпорядників коштів районного бюджету (встановлення батарей безперебійного живлення). | 2016 | Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області | Районний бюджет | 5 | Безперебійне надання послуг дистанційного казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів |
Забезпечення технічної можливості своєчасного та якісного опрацювання в автоматизованій системі «Є-Казна» документів, що надійшли від розпорядників та одержувачів бюджетних коштів за допомогою системи дистанційного обслуговування клієнтів (забезпечення оперативними, надійними і ліцензійними засобами обробки даних (комп'ютери і монітори)) | 2016 | Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області | Районний бюджет | 34 | Оптимізація процесу казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів | ||
Організація впровадження дистанційного обслуговування розпорядників бюджетних коштів (забезпечення високопродуктивними засобами компютерної перифірії (багатофункціональний пристрій)) | 2016 | Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області | Районний бюджет | 11 | Забезпечення введення процесу дистанційного казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів |
КОВЕЛЬСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
“____» _________ 2016 року м.Ковель №
Про схвалення проекту Програми
«Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів»
Відповідно до Закону України «Про місцеві державні адміністрації», Положення про Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області, затвердженого наказом Державної казначейської служби України від 21 листопада 2011 року №108, з метою запровадження електронної форми обслуговування клієнтів за допомогою програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства – Казначейство» з використанням надійних засобів електронного цифрового підпису та сучасних інтернет-технологій у процесі казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів:
1. СХВАЛИТИ проект Програми «Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів» (далі – проект Програми), що додається.
2. ЗОБОВ’ЯЗУЮ:
1) начальника Ковельського управління Державної казначейської служби України Волинської області Л.С.Степанюк в установленому порядку внести проект Програми на розгляд чергової сесії районної ради для затвердження;
2) управління фінансів райдержадміністрації (С.С.Карпюк) при внесенні змін до районного бюджету передбачати кошти на реалізацію основних заходів Програми.
3. Контроль за виконанням цього розпорядження залишаю за собою.
Голова В.Т.Козак
Степанюк 30577
Перший заступник голови Ковельської райдержадміністрації | Р.Я.Кульцман | |
Керівник апарату Ковельської райдержадміністрації | С.С.Топольський | |
Начальник відділу юридичного забезпечення та з питань запобігання та виявлення корупції Ковельської райдержадміністрації | М.І.Поляк | |
Начальник загального відділу Ковельської райдержадміністрації | О.А.Пархомчук | |
Завідувач сектору взаємодії з правоохоронними органами, оборонної і мобілізаційної роботи Ковельської райдержадміністрації | О.Г.Пшава | |
Начальник Ковельського управління Державної казначейської служби України Волинської області | Л.С.Степанюк |
Додаток 1 До Програми «Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів» | |||
Розрахунок для запровадження системи дистанційного обслуговування розпорядниківта одержувачів районного бюджету “Клієнт Казначейства-Казначейство” | |||
тис. грн. | |||
Обладнання | Кількість | Ціна | Сума |
Монітор | 2 | 4,5 | 9,0 |
Комп'ютер | 2 | 12,5 | 25,0 |
Багатофункціональний пристрій | 1 | 11,0 | 11,0 |
Батарея безперебійного живлення | 2 | 2,5 | 5,0 |
Всього | Х | Х | 50,0 |
Начальник Ковельського управління Державної казначейської служби України Волинської області | Л.С.Степанюк |
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ КАЗНАЧЕЙСЬКОЇ СЛУЖБИ
УКРАЇНИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
КОВЕЛЬСЬКЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ КАЗНАЧЕЙСЬКОЇ
СЛУЖБИ УКРАЇНИ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
45000, Волинська область, місто Ковель, вул. Кармелюка, 4, тел. (03352) 3-05-77, факс (03352) 3-05-77
09.06.2016 №01-16/556 | Голові Ковельської районної державної адміністрації Козаку В.Т. |
Щодо погодження програми
“Дистанційне обслуговування
місцевих бюджетів”
Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області подає на розгляд голові Ковельської районної державної адміністрації ПРОЕКТ Програми “Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів”.
Додатки:
1. Проект Програми “Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів” в 1 пр. на 10 стор.
2. Розрахунок до проекту Програми “Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів” в 1 пр. на 1 стор.
Начальник Ковельського управління
Державної казначейської служби України
Волинської області Л.С.Степанюк
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ КАЗНАЧЕЙСЬКОЇ СЛУЖБИ
УКРАЇНИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
КОВЕЛЬСЬКЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ КАЗНАЧЕЙСЬКОЇ
СЛУЖБИ УКРАЇНИ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
45000, Волинська область, місто Ковель, вул. Кармелюка, 4, тел. (03352) 3-05-77, факс (03352) 3-05-77
Ковельська районна рада | |
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту рішення Ковельської районної ради
«Про затвердження Програми «Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів»».
Сучасний стан розвитку телекомунікаційних систем та інформаційних технологій, наявність необхідної нормативно-правової бази щодо використання електронного цифрового підпису створили всі передумови для запровадження повноцінного, юридично значимого, електронного документообігу в органах державної влади.
З метою спрощення та оптимізації взаємодії розпорядників та одержувачів бюджетних коштів у процесі казначейського обслуговування в територіальних органах Казначейства Волинської області розпочато процес запровадження електронної форми обслуговування клієнтів за допомогою програмно-технічного комплексу «Клієнт казначейства – Казначейство» з використанням надійних засобів електронного цифрового підпису та сучасних інтернет-технологій в зв'язку з чим виникла необхідність у розроблені нової Програми.
Законодавчим підгрунтям для розроблення проекту Програми є законодавчі та нормативні акти України, зокрема деякі з них:
- Закон України «Про електронні документи та електронний документообіг»;
- Закон України «Про електронний цифровий підпис»;
- Закон України «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах»;
- Закон України «Про банки і банківську діяльність»;
- Закон України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні»;
- Порядок казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 23 серпня 2012 року № 938, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12 вересня 2012 року за № 1569/21881.
Для здійснення заходів щодо запровадження дистанційного обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів місцевих бюджетів необхідно певні фінансові ресурси, які слід передбачити при внесенні змін до районного бюджету на 2016 рік в сумі 50,0 тис. грн.
Проект Програми «Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів»» схвалене розпорядженням голови Ковельської районної Державної адміністрації від червня 2016 року №.
Реалізація завдань Програми сприятиме оптимізації процесу казначейського обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів.
Очікуваними результатами виконання Програми є:
- зменшення витрат на підтримку процесу виконання бюджетів усіх рівнів завдяки відмові від потоку вхідних та вихідних паперових документів;
- оперативність в прийнятті управлінських рішень;
- постійний моніторинг руху грошових ресурсів установи;
- постійний контроль за проходженням та витрачанням бюджетних коштів;
- прискорення обробки інформації, спрощення проходження платежів та обслуговування розпорядників бюджетних коштів усіх рівнів;
- зменшення кількості візитів клієнтів до органів Казначейства та скорочення часу на їх обслуговування.
Начальник Ковельського управління
Державної казначейської служби України
Волинської області Л.С.Степанюк
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ КАЗНАЧЕЙСЬКОЇ СЛУЖБИ
УКРАЇНИ У ВОЛИНСЬКІЙ ОБЛАСТІ
КОВЕЛЬСЬКЕ УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ КАЗНАЧЕЙСЬКОЇ
СЛУЖБИ УКРАЇНИ ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
45000, Волинська область, місто Ковель, вул. Кармелюка, 4, тел. (03352) 3-05-77, факс (03352) 3-05-77
“__”________2016 №01-16/669 | Ковельська районна рада |
Ковельське управління Державної казначейської служби України Волинської області подає на розгляд сесії Ковельської районної ради Програму «Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів».
Додатки:
- Програма «Дистанційне обслуговування місцевих бюджетів» в 1пр. на 10 стр.;
- Пояснювальна записка в 1пр. на 2 стр.;
- Проект рішення Ковельської районної ради в 1пр. на 1 стр.;
Начальник Ковельського управління
Державної казначейської служби України
Волинської області Л.С.Степанюк