ОПИС ДОКУМЕНТУ
Рішення: | Прийнято |
---|---|
Сесія: | VIII |
Скликання: | VII |
Вид: | За основу і в цілому |
Номер: | 8/2 |
Дата реєстрації: | 02.09.2016 |
Проголосовано: | 30.09.2016 11:50:39 |
Автор: | Антонюк Д.В |
РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ
- Підтримали
21
- Не підтримали
0
- Утримались
0
- Не голосували
3
- Відсутні
10
ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 8/2
КОВЕЛЬСЬКА РАЙОННА РАДА
ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПРОЕКТ
РІШЕННЯ
від 30 вересня 2016 року №8/
м. Ковель
Про вжиті заходи сектору превенції
Ковельського відділу поліції Головного
управління національної поліції у Волинській
області щодо зменшення росту злочинності
та стабілізації криміногенної ситуації на території
Ковельського району
Відповідно до частини 2 статті 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та заслухавши інформацію заступника начальника Ковельського відділу поліції Головного управління національної поліції у Волинській області Антонюка Д.В. «Про вжиті заходи сектору превенції Ковельського відділу поліції Головного управління національної поліції у Волинській області щодо зменшення росту злочинності та стабілізації криміногенної ситуації на території Ковельського району» районна рада вирішила:
Вищевказану інформацію взяти до відома.
Голова районної ради А. Броїло
Соловенюк 61 6 54
Інформація
про вжиті заходи сектору превенції
Ковельського відділу поліції Головного
управління національної поліції у Волинській
області щодо зменшення росту злочинності
та стабілізації криміногенної ситуації на території
Ковельського району
Ковельським відділом поліції ГУНП у Волинській області протягом 2016 року основну увагу було зосереджено на підвищення ефективності діяльності попередження, розкриття і розслідування тяжких та особливо тяжких кримінальних правопорушень, припинення незаконного обігу зброї, вибухових речовин, в тому числі ввезених із зони проведення АТО, наркотичних засобів, послаблення кримінального впливу на економіку держави, реалізації практичних заходів з метою виконання вимог нормативних актів МВС України, вказівок НПУ та ГУНП у Волинській області так із врахуванням пропозицій, рекомендацій органів місцевого самоврядування та інших зацікавлених структур, направлення на вдосконалення методів роботи, досягнення кращих показників.
Станом на 01.09.2016 року в Журнал єдиного обліку заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення та інші події зареєстровано 8840 заяв і повідомлень про кримінальні правопорушення та інші події, зокрема по району 2122 повідомлення, що становить 24% від загальної кількості повідомлень громадян.
В період із 01.01.2016 по 01.09.2016 на території Ковельського району усього зареєстровано 483 кримінальних правопорушення, які були внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань, 288 - без врахування закритих за п.п. 1,2,4,6 ч.1 ст. 284 КПК України кримінальних правопорушеннь, по 59 кримінальних правопорушеннях особам повідомлено про підозру у скоєнні кримінальних правопорушень.
Зареєстровано 199 тяжких та особливо тяжких кримінальних правопорушень, 127 без врахування закритих за п.п. 1,2,4,6 ч.1 ст. 284 КПК України, по 27 кримінальних правопорушеннях особам повідомлено про підозру.
З метою стабілізації криміногенної обстановки в Ковельському району, за звітний період було проведено ряд оперативно-профілактичних відпрацювань, під час яких здійснювались заходи, направлені на посилення боротьби з криміналітетом, проведення профілактичної роботи із особами, які перебувають на обліках Ковельського відділу поліції. Це дозволило досягти певних позитивних результатів на окремих пріоритетних напрямках оперативно-службової діяльності.
Завдяки вжитим заходам на території Ковельського району протягом звітного періоду не допущено скоєння таких видів кримінальних правопорушень, як: ТТУ із смертельними наслідками, незаконне позбавлення волі або викрадення людини, насильницьке задоволення статевої пристрасті неприродним способом, пограбувань, вимагань, учинення хуліганств.
При збільшенні кількості кримінальних правопорушень у порівнянні із 2015 р. на 21,6% на території району криміногенна ситуація в районі є контрольованою.
Завдяки проведеним заходам, працівниками відділу розкрито усі з числа зареєстрованих кримінальних правопорушень (відсоток розкриття становить – 100%), а саме:
- умисне вбивство – 2, розкрито;
- ТТУ – 1, розкрито;
- умисне тілесне ушкодження середньої тяжкості – 2, розкрито;
- розбійний напад – 1, розкрито.
- крадіжки майна громадян, зареєстровано - 194, з яких лише по 29 злочинах 64 особам оголошено про підозру;
- крадіжки з транспортних засобів, зареєстровано - 6, з яких розкрито лише 1, особі оголошено про підозру;
- вчинення шахрайств, зареєстровано – 13, на даний час жодного не розкрито;
- незаконне заволодіння автотранспортом, зареєстровано – 4, з яких розкрито 2, особам оголошено про підозру, в тому числі автомобілем, зареєстровано – 2, з яких розкрито 1, особі оголошено про підозру.
З метою виправлення становища в даних напрямках, систематично проводяться оперативно – профілактичні відпрацювання найбільш криміногенних ділянок обслуговування, місць збору кримінального елементу, скупок, ринків та можливих місць збуту краденого й заборонених в обігу предметів, вживаються заходи щодо покращення роботи з підобліковим елементом, виправними установами. Проблемні питання розкриття злочинів заслуховуються на оперативних нарадах при начальнику відділу, де дається критична оцінка прорахункам в даному напрямку та особам, що їх допустили, визначаються перспективні напрямки роботи з метою покращення становища. Здійснюються заходи, спрямовані на покращення роботи з населенням, органами місцевого самоврядування, керівниками підприємств та організації, систематично подаються в засобах масової інформації виступи профілактичного характеру. Проводиться робота щодо покращення укріпленості об’єктів, що можуть стати предметом злочинного посягання, зокрема проводиться обстеження таких закладів, їх власникам пропонується встановити сигналізацію, хімпастки, відео спостереження, взяття під охорону підрозділами УПО та ін.
Постійно проводиться аналіз стану розслідування та розкриття раніше скоєних фактових кримінальних правопорушень та визначення перспектив подальшої роботи, постійно здійснюються слідчо – оперативні заходи щодо їх розкриття.
На даний час, основні зусилля працівників Ковельського відділу поліції направлені на розкриття майнових злочинів (крадіжок металобрухту, крадіжок лісу) та злочинів проти життя та здоров’я громадян, виявлення латентних злочинів, злочинів пов’язаних з незаконним обігом наркотиків та економічної спрямованості.
З метою протидії фактам пияцтва та алкоголізму здійснено ряд профілактичних заходів:
- виявляються особи, які зловживають спиртними напоями та на ґрунті цього вчиняють як адміністративні так і кримінальні правопорушення, до даних громадян приділяються посилені заходи профілактичного характеру.
- основним фактором що сприяє виникнення даної проблеми являється декриміналізація відповідальності в кримінальному законодавстві відносно осіб котрі порушують ст.176 КУпАП та займаються виготовленням самогону та інших спиртних напоїв, адміністративна відповідальність, що наступає за дане правопорушення також є мізерною (170 гривень) - дещо більшою є адміністративна відповідальність за порушення правил торгівлі алкогольними та тютюновими виробами зокрема спиртом ст.156 КУпАП (штраф від 340 до 1700 гривень) та ст. 164-16 КУпАП (штраф від1700 до 8500 гривень).
До 2011 дієвим інструментом боротьби було застосування ст.ст. 203, 204 КК України. Був напрацьований алгоритм дій. Так, за фактом збуту самогону порушувалася кримінальна справа, допитувалися громадяни, яким було відомо про факт збуту певною особою, працівники поліції зверталися до суду з поданням на обшук, і в разі отримання такого дозволу, на законних підставах могли зайти до житла чи іншого господарського приміщення, провести обшук, вилучити самогон та знаряддя його виготовлення. Однак в 2011 р дана стаття була виключена. Крім того, КПК України, який діяв до 2011 року передбачав отримання дозволу суду на огляд житла,на підставі відповідного подання до суду, ще до стадії порушення кримінальної справи в межах дослідчої перевірки. Чинний КПК цього не передбачає
Аналогічний алгоритм застосувався за незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів (зокрема етиловий спирт і його розчини). Однак згідно ст. 216 Кримінального процесуального кодексу, розслідування фактів незаконного придбання з метою збуту або зберігання з цією метою, а також збут чи транспортування з метою збуту незаконно виготовлених алкогольних напоїв віднесено до підслідності органів податкової міліції.
Застосування ст.156 КУАП ускладнено тим, що тільки експертиза може визначити, що вилучена суміш є саме розчином етилового спирту, що не відповідає вимогам ГОСТ чи ДСТУ. Однак експертиза може бути призначена тільки за наявності кримінального провадження. До 2011 року експертне дослідження можна було провести і до порушення кримінальної справи. Тут випливає дві проблеми: перша це підслідність, про яку вже зазначалося, друга, те, що за кілька літрів спирту відомості до ЄРДР податкова вносити не буде.
Не зважаючи на вище висвітлені проблеми, а також те, що станом на 01.09.2016 р. у секторі превенції Ковельського відділу поліції по штату нараховується тільки 11 дільничних офіцерів поліції, з яких лише 4 обслуговують населені пункти Ковельського району, і існує серйозне навантаження щодо розгляду заяв і звернень громадян (працівниками ДОП Ковельського ВП розглянуто 4225 заяв та повідомлень про пригоди, навантаження на одного дільничного офіцера поліції становить в середньому 384 матеріали), за звітний період 2016 року дільничними офіцерами поліції Ковельського ВП було розкрито 68 кримінальних правопорушень, ( в середньому 1 дільничним офіцером поліції розкрито 6 злочинів) та затримано 3 особи, які перебували у розшуку.
Крім того, постійно організовується та проводиться робота по боротьбі із самогоноварінням. Так протягом 8 місяців поточного року дільничними офіцерами поліції було проведено 18 комплексних відпрацювань населених пунктів Ковельського району в ході яких до адміністративної відповідальності притягнуто 73 особи, вилучено 230 л. самогонної закваски та 147 л. самогону, на винних осіб накладено штрафів на суму 5330 грн. Інформація про проведену роботу висвітлювалась в засобах масової інформації.
Також одним із важливих напрямків діяльності територіального підрозділу поліції, зокрема дільничних офіцерів поліції, залишається здійснення контролю та проведення профілактичної роботи із особами, які перебувають на обліках у Ковельському відділі поліції.
Станом на 01.09.2016 р. на профілактичних обліках Ковельського відділу поліції перебуває 401 житель Ковельського району, з них :
- раніше судимих – 215
- сімейних дебоширів – 105
- засуджених до покарання без позбавлення волі – 81.
Навантаження на одного дільничного офіцера поліції становить 100 осіб
Не зважаючи на те, що з 04.08.2016 р. у Ковельському відділі поліції немає сектору кримінальної поліції у справах дітей, а у новоствореному секторі превенції нараховується лише 2 інспектора ювенальної превенції, які обслуговують і м. Ковель, і Ковельський район, робота у даному напрямку здійснюється на належному рівні.
Всього на території обслуговування Ковельського відділу поліції роживає 25 041 неповнолітніх, з них:
по місту Ковель – 15451 неповнолітніх,
по Ковельському району – 9590 неповнолітніх.
На обліку в Ковельському ВП станом на 31.08.2016 року перебуває 14 неповнолітніх, з них
місто – 6 (5 за злочини, 1 за протоколи),
Ковельський район – 8 (8 за злочини).
З числа неповнолітніх осіб, які перебувають на обліку:
13 за вчинення злочинів,
1 за вчинення адміністративних правопорушень.
Протягом 8-ми місяців 2016 року 8 неповнолітнім було винесено 10 повідомлень про підозру у вчиненні 8 злочинів, а саме: 3 крадіжки, 1 умисне нанесення тяжких тілесних ушкоджень, 2 умисне легке тілесне ушкодження та 2 незаконних заволодіння транспортними засобами.
Зокрема по місту 3 злочини, а саме: 2 неповнолітніх скоїли 2 незаконних заволодіння транспортними засобами (Хомук Ратнівський р-н, Зайко Ратнівський р-н), 1 неповнолітній скоїв 1 умисне легке тілесне ушкодження (Возняк).
Ковельський район 5 злочинів, а саме: 3 неповнолітніх скоїли 3 крадіжки, 1 - умисне нанесення тяжких тілесних ушкоджень, 1 - умисне легке тілесне ушкодження (Хом’як с.Кухарі, Барабан с.Кругель, Мурашов Луцький р-н, Мартинчук смт. Голоби, Новосад Турійський р-н).
В м. Ковелі та районі виявлено 8 неповнолітніх, які скоїли 8 злочинів.
Зокрема, по видах скоєно наступні категорії злочинів:
- ст. 185 КК України - 3 злочини, скоєно 3 особами.
- ст. 289 КК України – 2 злочини, скоєно 2 особами,
- ст. 121 КК України – 1 злочин, скоєно 1 особою,
- ст. 125 КК України – 2 злочини, скоєно 2 особами.
Категорія неповнолітніх: 16-18 років – 8 неповнолітніх, по соціальному статусу відносяться до:
- учні ЗОШ - 6
- учні ПТУ (КПЕК ЛНТУ) - 1
- не працює і не навчається - 1
Протягом 2016 року в ході проведення оперативно-профілактичних заходів працівниками сектору було доставлено в Ковельський ВП 56 неповнолітніх, з яких 53 – за вчинення правопорушень, 3 – за бродяжництво, 2 н/л поміщено в притулок м. Рожище. З числа доставлених за правопорушення :
- за ст. 178 КУпАП – 19 (місто – 12, район -7)
- за ст. 173 КУпАП – 12 ( місто-9, район 3)
- за ст. 175-1 КУпАП - 19 ( місто - 11, район-8)
Крім того, протягом 8-ми місяців 2016 року було виявлено та притягнуто до адмінвідповідальності 88 дорослі особи, зокрема:
за ст.184 КУпАП – 68 осіб
за ст. 154 КУпАП – 1 особа
за ст.180 КУпАП – 2 особи
за ст.173-2 КупАП – 3 особи
за ст. 156 КУпАП – 1 особа
за ст. 164 КУпАП – 1 особа
за ст.182 КУпАП – 1 особа
за ст. 175-1 КУпАП – 1 особа
за ст. 173 КУпАП – 5 осіб
за ст. 51 КУпАП – 1 особа
Протягом 8-ми місяців 2016 року інспекторами з ювенальної превенції сектору превенції Ковельського ВП спільно з службою в справах дітей було проведено 55 рейдів-відпрацювань (місто-36, район-19). З неповнолітніми за місцем навчання та проживання проведено 84 профілактичні бесіди та виступи.
В ЗМІ висвітлено 17 виступів, де піднімалось питання дитячої злочинності.
Протягом 8-ми місяців 2016 року в Ковельський ВП надійшло 3 заяви про зникнення дітей, 2 дітей розшукано протягом 1 доби.
Також хочу повідомити, що в рамках реформування органів поліції, на території обслуговування Ковельського району було створені дві групи реагування патрульної поліції, які дислокуються за адресою смт. Голоби, вул. Ковельська, 1 в приміщенні селищної ради та с. Поворськ, вул. Київська, 39 в приміщенні сільської ради. Також ще дві групи дислокуються в Ковелі, але, крім міста, обслуговують і навколишні села. Дані групи створені для швидкого реагування на звернення громадян про факти вчинення правопорушень, що не містять ознак злочину.
ГРПП цілодобово забезпечують оперативне реагування на повідомлення про правопорушення та інші події, у межах компетенції здійснюють їх розгляд, а також комплекс превентивних заходів шляхом патрулювання території обслуговування, виявлення та припинення правопорушень, застосування визначених законодавством поліцейських та інших заходів
ГРПП № 1 з місцем дислокації в приміщенні залізничного вокзалу ст. Ковель, територія обслуговування – м. Ковель по праву сторону р. Турія та права сторона від перехрестя вулиць Брестської – Ватутіна – Ярослава Мудрого, а також наступні населені пункти Ковельського району : с. Вербка, Бахів, Дубове, Облапи, Мислина, Доротище, Гішин, Тойкут, Заріччя, Лапні, Любче, Воля, Городище, Гредьки, Красноволя, Білин, Колодниця, Скулин, Стеблі;
ГРПП № 2 з місцем дислокації в службовому приміщенні Ковельського ВП по вул. Незалежності в м. Ковель, територія обслуговування – м. Ковель по ліву сторону р. Турія до перехрестя вулиць Брестської – Ватутіна – Ярослава Мудрого, а також наступні населені пункти Ковельського району : смт. Люблинець, с. Довгоноси, Калинівка, Мощена, Черкаси, Старі Кошари, Нові Кошари, Кругель, Краснодуб’я, Воля Ковельська, Зелена, Колодяжне, Будище;
ГРПП № 3 з місцем дислокації в с. Поворськ, територія обслуговування – с. Поворськ, Заячівка, Гулівка, Озірне, Козлиничі, Грив’ятки, Луківка, Шкурат, Пісочне, Кричевичі, Ломачанка, Черемошне, Уховецьк, Волошки, Ситовичі, Світле, Підріжжя, Кашівка, Сільце, Арсеновичі, Підліси, Угли, Радошин, Битень, Байківці, Мар’янівка, Мельниця, Мирин, Кривлин, Рудка Миринська;
ГРПП № 4 з місцем дислокації в смт. Голоби, територія обслуговування – смт. Голоби, с. Дарівка, Новий Мосор, Старий Мосор, Партизанське, Майдан, Діброва, Солотвин, Вівчицьк, Погиньки, Нужель, Калиновник, Жмудче, Велицьк, Кухарі, Бруховичі, Поповичі, Свидники, Малий Порськ, Великий Порськ, Борщівка, Дроздні, Гончий Брід, Любитів, Воля Любитівська, Ворона, Рокитниця, Білашів, Іванівка, Грушівка, Перковичі.
Основні завдання ГРПП
1) служіння суспільству, реалізація концепції «поліція та громада»;
2) забезпечення публічної безпеки і порядку;
3) охорона прав і свобод людини, а також інтересів суспільства та держави;
4) протидія правопорушенням;
5) надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин, або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.
Функції ГРПП
1) своєчасне реагування на заяви й повідомлення про вчинені правопорушення та інші події з метою прибуття на місце події у найкоротший термін;
2) припинення правопорушень, надання допомоги громадянам, які її потребують;
3) установлення на місці події обставин учинення правопорушення, інформування про результати перевірки уповноваженого працівника СРПП;
4) ужиття заходів щодо встановлення особи, яка вчинила правопорушення та його затримання у порядку, визначеному законодавством;
5) охорона місця вчинення кримінального правопорушення до прибуття слідчо-оперативної групи з метою збереження речових доказів та інших слідів;
6) установлення свідків та очевидців учинення правопорушення та отримання первинної інформації про обставини його скоєння;
7) у разі необхідності надання практичної допомоги членам слідчо-оперативної групи (далі - СОГ) у здійсненні заходів щодо розкриття кримінального правопорушення в найкоротший термін;
8) розгляд звернень громадян у порядку, визначеному Законом України «Про звернення громадян»;
9) складання, у межах компетенції, протоколів про адміністративні правопорушення та здійснення, у визначених законом випадках, провадження у справах про адміністративні правопорушення;
10) патрулювання території обслуговування з метою проведення превентивних заходів з попередження та виявлення правопорушень, забезпечення безпеки дорожнього руху, публічної безпеки та порядку на вулицях, площах, у парках, скверах, вокзалах, інших публічних місцях;
11) налагодження та підтримка партнерських стосунків з населенням, територіальними громадами, органами влади для ефективного виконання поліцейських функцій та підвищення рівня довіри громадян до поліції;
12) надання невідкладної, зокрема домедичної і медичної, допомоги особам, які постраждали внаслідок правопорушень, нещасних випадків, а також особам, які опинилися в ситуації, небезпечній для їхнього життя чи здоров’я;
13) запобігання та припинення насильства в сім’ї;
14) доставляння, у випадках і порядку, визначених законом, затриманих осіб, підозрюваних у вчиненні кримінального правопорушення, та осіб, які вчинили адміністративне правопорушення;
15) здійснення контролю за дотриманням Правил дорожнього руху його учасниками та правомірністю експлуатації транспортних засобів на вулично-дорожній мережі, регулювання дорожнього руху;
16) проведення заходів контролю за місцем проживання громадян – власників мисливської вогнепальної зброї, спеціальних засобів та боєприпасів до них з метою забезпечення дотримання ними встановлених правил її зберігання та використання;
17) проведення профілактичної роботи з особами, які у встановленому законом порядку знаходяться на профілактичних обліках поліції, з метою здійснення функції превенції щодо таких осіб;
18) у разі необхідності забезпечення виконання ухвал слідчого судді, суду, органу досудового розслідування щодо приводу підозрюваного, обвинуваченого або свідка;
19) взаємодія з населенням, з метою отримання інформації про проблеми, які хвилюють громадян, вирішення яких відноситься до компетенції поліції, відомостей про осіб, які можливо причетні до скоєння правопорушень тощо;
20) виявлення та затримання транспортних засобів, що розшукуються, організація, у випадках, передбачених законом, їх доставляння до відділів, відділень поліції чи/або на спеціальні майданчики та стоянки для зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів;
22) своєчасний облік результатів діяльності ГРПП та наповнення відомчих баз (банків даних) шляхом збирання мультимедійної інформації (фото, відео-, звукозапис) та біометричних даних, у тому дактилокарт осіб, які затримані за підозрою у вчинені правопорушень;
23) виявлення та затримання транспортних засобів, що розшукуються, організація, у випадках, передбачених законом, їх доставляння до відділів, відділень поліції чи/або на спеціальні майданчики та стоянки для зберігання тимчасово затриманих транспортних засобів;
24) контроль стану утримання дорожнього покриття вулиць і доріг, дорожніх споруд на них, технічних засобів регулювання дорожнього руху, транспортних та пішохідних огороджень, дорожньої розмітки, зовнішнього освітлення тощо, документування (у тому числі за допомогою засобів фото- та відеофіксації) виявлених недоліків та порушень у цій сфері для подальшого інформування відповідальних працівників сектору превенції відділу, відділення поліції;
25) виявлення перешкод у дорожньому русі, ужиття в межах компетенції заходів щодо їх усунення та забезпечення інформування про це учасників дорожнього руху, обмеження або перекриття, у визначених законом випадках, дорожнього руху для забезпечення безпеки громадян, збереження їх життя та здоров’я.
Виходячи з сьогодення, прошу депутатський корпус Ковельщини вирішити питання щодо виділення в населених пунктах Ковельського району приміщень, обладнаних меблями, оргтехнікою та засобами зв’язку, для використання їх як дільничних пунктів поліції, адже лише спільна робота по налагодженню порядку на території району підніме авторитет виконавчої влади, органів місцевого самоврядування та правоохоронних органів.
Заступник начальника відділу Д.В. Антонюк